Тестовете на ADAC си казаха тежката си дума за китайските автомобили

  • 23.04.2024 10:19 /
  • 3826 /
  • 0
Тестовете на ADAC си казаха тежката си дума за китайските автомобили

Резултатите от ADAC Autotest за 13 модела от последните три години рисуват ясна картина - китайските превозни средства са сериозни конкуренти и убеждават в много от тестовите категории. С две изключения, всички автомобили постигнаха пет от пет звезди в краш теста на Euro NCAP, пише аутопрес нет.

Дори в теста за избягване /тест на лоса/, в който се проверява поведението на безопасност и по-специално правилното функциониране на ESP, кандидатите за тест не показаха никакви слабости.

Много автомобили от европейски производители постигнаха по-лоши резултати. Експертите на ADAC също отличиха най-вече доброто качество на материалите и квалифицираната изработка на каросерията и интериора.

„Нашите тестове показват: китайските производители наваксаха значително през последните години и вече могат да се справят с утвърдените марки“, каза президентът на ADAC Technology Шулце. Клубът за мобилност обаче видя повтарящ се недостатък в асистиращите системи.

Системите за разпознаване на пътни знаци, поддържане на лентата и дистанция често работеха ненадеждно. Тук европейските производители се възползват от своя десетилетен опит с тези изключително сложни системи.

Можете обаче да видите колко бързо китайските производители реагират на критиките - в по-новите модели на Nio, например, системите вече са значително подобрени.

Дори когато става въпрос за работа, нещата не винаги вървят гладко, което се дължи основно на силния фокус върху сензорните екрани. Сложните структури на менютата в комбинация с понякога мудни дисплеи, софтуерни грешки и неправилни преводи многократно създават проблеми при управлението на климатика, навигацията или развлеченията.

Китайските модели почти винаги подбиват европейските производители по отношение на цената, често с няколко хиляди евро. Но кола с ниска покупна цена може по-късно да се окаже по-скъпа, например поради неочаквано висока загуба на стойност или разходи за ремонт.

Освен това дилърската мрежа понякога не е толкова гъста, колкото тази на установената конкуренция. Докато BYD, Maxus и MG имат широка база, в Aiways, например, в момента не е ясно как се доставя ново превозно средство.

Китайските производители често си сътрудничат с доставчици като ATU и Euromaster за поддръжка и ремонт. Тук Nio използва собствен подход, който, подобно на Tesla, разчита на партньори за мобилни услуги.

Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в ADAC Technology Center в Ландсберг, казва че сега китайската продукция противоречи на образа, който често се предава в медиите за „наводняване на европейския пазар“ - „Измерени с общите продажби, китайските автомобили в момента съставляват по-малко от два процента в Германия."

Границата между европейските и китайските производители обаче вече не е толкова ясна, колкото беше преди няколко десетилетия. BMW и Citroen, например, произвеждат някои от моделите си изцяло в Китай, а марката Smart е лансирана отново в съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely.

 

КОМЕНТИРАЙ