На 8 март - Международния ден на жените е интересно да научим за какви автомобили мечтаят жените и в крайна сметка какви купуват.
Специалистите на Autospot.ru се заинтересуваха от този въпрос. Те откриха, че ТОП-10 на автомобилите, които руските жени търсят в интернет, не съвпадат с "десетте" коли, които най-често са закупени от дамите "офлайн", пише money.bg..
За да разберат това, експертите анализираха поведението на над 10 милиона посетители на сайта Autospot.ru за 12 месеца. Анализаторите сравниха информацията, получена в хода на такова наблюдение, със статистиката за продажбите на автомобили за последната година - това са повече от 15 000 сделки.
Установено е, че близо 50% от търсенията на жени (40,7%) и покупките на жени (43,9%) са споделяни от десет модела леки коли. Само че, тези рейтинги на моделите се оказаха напълно различни.
Корейският компактен кросоувър Hyundai Creta отваря участва и в двете класации.
Но KIA Seltos, която се нарежда на второ място по брой заявки за търсене, не влиза в ТОП-10 на реалните автомобилни покупки. В този списък моделът отстъпва позицията си на бюджетния седан Hyundai Solaris.
Nissan Qashqai остава третият по брой реални сделки. Нещо повече, в дамския "Списък на желанията" позицията му е по-ниска - на предпоследното място.
Обратната ситуация с кросоувъра Hyundai Tucson: по брой закупени коли той е девети, а сред мечтаните автомобили - четвърти.
Класираният на петото място по продажби - Volkswagen Tiguan - дори не е включен в първите десет автомобила, за които мечтаят жените в Русия.
Mazda CX-5 демонстрира равен резултат - шеста позиция и в двата рейтинга.
Често жените се интересуват от моделите Skoda Rapid и Volkswagen Polo, но този интерес не води до действителни покупки.
Тези модели не са сред най-атрактивните: Последното място по брой разглеждания принадлежи на луксозния седан KIA K5, а малкият SUV Kia Soul затваря ТОП 10 по дамски автомобилни покупки.
И що се отнася до цвета на колата, желанията на руските дами също донякъде се разминават реалността. Бялото и кремавото са водещите по брой заявки, а сивото или "сребърното" са ред по-долу. Сред закупените автомобили е точно обратното.
Но за останалите позиции има пълно съвпадение. "Бронзовият медал" в рейтингите отива при черните автомобили, четвъртото място отива при автомобилите със сини и светлосини нюанси, пето място отива при червените автомобили, а бежово-кафявите нюанси отиват на шесто място.
Последните две места принадлежат на екзотични цветове и двуцветна палитра.