Смачкана Tesla попадна за ремонт при руски майстори, ето какво се случи СНИМКИ

https://auto.blitz.bg/novini/smachkana-tesla-popadna-za-remont-pri-ruski-maystori-eto-kakvo-se-sluchi-snimki Auto.blitz.bg
Смачкана Tesla попадна за ремонт при руски майстори, ето какво се случи СНИМКИ

Ремонтирането на автомобили е доста трудно дело от техническа гледна точка, но затова пък е доста доходоносно. Особено, когато става дума за титани на световната автомобилна промишленост, като Tesla. 

В момента тези коли са доста търсени сред клиентите. 

През пролетта на 2020 година, в най-големия разграр на карантината заради коронавируса, се състояха редица автомобилни търгове в САЩ. По думите на шефа на компанията WestMotors, която е доставила ударения американски автомобил в Беларус, Tesla Model S 2014 е била купена само за 13.2 хиляди долара. 

За транспорта по маршрута Тексас-Клапейда-Минск са били похарчени още 1.8 хиляди долара. Допълнителни 500 долара са били платени като екотакса.

Трябва да се отбележи, че подобна кола, която не е ударена, би струвала около 40 000 долара.

Така, през юли S-ката е била освободена от митницата и изпратена за ремонт. 

Диагностика и възстановяване 

Беларуските специалисти в следствие на огледа са установили, че доста сериозно е повредено окачването на едното от колелата. При това електромоторът е останал невредим. 

 

Също така, колата се нуждаела от смяна на вратата, нова джанта и броня. 

След това задължително е трябвало автомобилът да бъде боядисан. На първо време ремонтът изглеждал доста незначтелен. 

Проблемите 

Търсенето на части за Tesla обаче си е доста сериозно изпитание. Заводът производител на практика не пуска в свободна продажба резервни части за световния пазар. Във връзка с това необходимите възли са били купени през Полша.

Разходите са съответно: вежда за калника - 900 долара, вложка за вратата - 800 долара, около 1600 долара за боядисване и работа по възстановяване на каросерията. 

Нюанси

Технологиите, използвани при възстановяването на каросериите на обикновените коли, не са приложими за Tesla.

По този начин, заваряването на алуминиевата кола е било извършвано само с аргон. Също така е било използвано специално двикомпонентно лепило и лепенки. 

Поради това, че автомобилт притежава голяма мощност, то заводската технология не бива да бъде нарушавана - забранено е да се заварява там, където трябва да има лепило. 

В противен случай автомобилът може да се управлява лошо, а това логично ще доведе и до авария. 

Не може да не се обърне и внимание на въпроса с боядисването. Алуминият, от който е направена каросерията на Tesla, лесно отдава топлина. 

Във връзка с това в процеса по пребоядисването в камерата трябва да се използва топлинна пушка, която поддържа температурата на 60-70 градуса в течение на час и половина. 

В противен случай боята просто може и да не изсъхне. След две седмици работа колата най-накрая е излязла от работилницата. 

Но освен възстановяването на каросерията, автомобилът тепърва се нуждае и от настройка на процесора за управление на автомобила. 

 

 

Горещи

Коментирай
4 Коментара
Кашик
преди 4 години

РПГ-то къде са го монтирали? Моля, пояснете.

Откажи
Офицер
преди 4 години

РПГ е ръчно преносим гранатомет и не се монтира на кола.

Откажи
ну погоди
преди 4 години

СЛЕДВА НАСТРОЙКА НА ПРОЦЕСОРА, А ТОЧНО ТОВА Е НАЙ-СЛАБОТО МЯСТО НА ВАТЕНКИТЕ И БЕЛАРУСКИТЕ ИМ БРАТЧЕДИ ... ИМА ДАЯ ДЪРЖАТ НА ПАРКИНГА ИЛИ ДА СИ Я ТЕГЛЯТ С ГАЗКА ТАЗИ ТЕСЛА ;)

Откажи
Веселин
преди 4 години

Има си предавания за тия случки - например *да продадеш колата си* , доста подробно и нагледно описват и по- щури истории. На добър час на собственика :-)

Откажи