Ремонтирането на автомобили е доста трудно дело от техническа гледна точка, но затова пък е доста доходоносно. Особено, когато става дума за титани на световната автомобилна промишленост, като Tesla.
В момента тези коли са доста търсени сред клиентите.
През пролетта на 2020 година, в най-големия разграр на карантината заради коронавируса, се състояха редица автомобилни търгове в САЩ. По думите на шефа на компанията WestMotors, която е доставила ударения американски автомобил в Беларус, Tesla Model S 2014 е била купена само за 13.2 хиляди долара.
За транспорта по маршрута Тексас-Клапейда-Минск са били похарчени още 1.8 хиляди долара. Допълнителни 500 долара са били платени като екотакса.
Трябва да се отбележи, че подобна кола, която не е ударена, би струвала около 40 000 долара.
Така, през юли S-ката е била освободена от митницата и изпратена за ремонт.
Диагностика и възстановяване
Беларуските специалисти в следствие на огледа са установили, че доста сериозно е повредено окачването на едното от колелата. При това електромоторът е останал невредим.
Също така, колата се нуждаела от смяна на вратата, нова джанта и броня.
След това задължително е трябвало автомобилът да бъде боядисан. На първо време ремонтът изглеждал доста незначтелен.
Проблемите
Търсенето на части за Tesla обаче си е доста сериозно изпитание. Заводът производител на практика не пуска в свободна продажба резервни части за световния пазар. Във връзка с това необходимите възли са били купени през Полша.
Разходите са съответно: вежда за калника - 900 долара, вложка за вратата - 800 долара, около 1600 долара за боядисване и работа по възстановяване на каросерията.
Нюанси
Технологиите, използвани при възстановяването на каросериите на обикновените коли, не са приложими за Tesla.
По този начин, заваряването на алуминиевата кола е било извършвано само с аргон. Също така е било използвано специално двикомпонентно лепило и лепенки.
Поради това, че автомобилт притежава голяма мощност, то заводската технология не бива да бъде нарушавана - забранено е да се заварява там, където трябва да има лепило.
В противен случай автомобилът може да се управлява лошо, а това логично ще доведе и до авария.
Не може да не се обърне и внимание на въпроса с боядисването. Алуминият, от който е направена каросерията на Tesla, лесно отдава топлина.
Във връзка с това в процеса по пребоядисването в камерата трябва да се използва топлинна пушка, която поддържа температурата на 60-70 градуса в течение на час и половина.
В противен случай боята просто може и да не изсъхне. След две седмици работа колата най-накрая е излязла от работилницата.
Но освен възстановяването на каросерията, автомобилът тепърва се нуждае и от настройка на процесора за управление на автомобила.