След налагането на санкциите на Западния свят срещу Русия заради войната в Украйна на руския автомобилен пазар се появяват все повече китайски автомобилни марки. В Китай има около 500 производители на коли, които са започнали да правят доста нелоши автомобили.
За последните двадесет години те изминаха голям път в задоволяването на изискванията на потребителя. Когато пътят бе започван, китайците до голяма степен разчитаха на чужди технологии, днес също се използват патенти и лицензи, създават се съвместни производства. Това коментира вицепрезидентът на руския Национален автомобилен съюз Ян Хайцер.
Качеството на колите от Китай става все по-добрео, те са съвременни, с прекрасен дизайн, но все още страдат от "характерните си болести".
Ниската цена на китайските коли се постига не само за сметка на масовото производство, но и за сметка на икономии. Става дума за тънки метали, недоизмислени възли и агрегати.
"Например, понякога връзката между скоростната кутия и двигателя не е идеална, защото това изисква сериозен инженерен труд, полаган от европейците дълги години. Това се отнася и до окачването. Но ние ще свикнем и задължително ще продължим да се возим на тях", казва още Ян Хайцер.
Опитът с експлоатация на китайските коли не е много голям, затова има много неизвестни, колко години издържат, дали са лесни за обслужване и ремонт. Хубаво е, че все повече китайски коли работят като таксита или в услуги за наемане на автомобили. Именно там те ще преминат през проверката на времето и здравината, отбелязва експертът.