Развенчаха митовете за женския манекен за краш тест на коли

https://auto.blitz.bg/novini/razvencaxa-mitovete-za-zenskiya-maneken-za-kras-test-na-koli Auto.blitz.bg
Развенчаха митовете за женския манекен за краш тест на коли

Още преди женските манекени да бъдат законово задължителни, Mercedes-Benz ги превърна в стандарт при тестове за челни и странични удари. В продължение на 20 години така наречената "пет процента жена" е била водач, пътник отпред или пътник отзад в тестовете за челен сблъсък на Mercedes-Benz и равностоен партньор на класическия мъжки манекен Hybrid III 50, пише auto press net.

Дамския манекен има пропорциите на жена с женствени гърди и тазови кости. Само пет процента от жените са по-дребни или по-леки, според основните статистики. Днес правилата за изпитване с „Петте процента жена“ могат да бъдат намерени и в оценки от асоциации за защита на потребителите и различни закони по света.

Женският манекен SID-II също се използва в тестовете за катастрофи на Mercedes-Benz от две десетилетия. Той има същата анатомия като Hybrid III 5 и е специално проектиран за тестове при страничен удар. За разлика от САЩ обаче, в Европа все ползването му още не е законово необходимо.

Собственото изследване на произшествията на компанията разследва пътнотранспортни произшествия с участието на автомобили Mercedes повече от 50 години. Целта е да се разбере как възникват злополуките и кои подобрени системи за защита биха могли да ги предотвратят. Освен това има до 900 краш теста и 1700 теста на шейни годишно в Технологичния център за безопасност на превозните средства в Зинделфинген.

Налични са 120 манекена в 21 варианта - от бебе през пет процента жена и 50 процента мъж до висок, тежък мъж. Резултатите от краш тестовете и изследванията на инциденти се включват в разработването на нови технологии за безопасност и подобряването на съществуващите системи.

Митове обграждат темата за женските манекени. Хана Пол, ръководител на Mercedes-Benz Dummy Testing, ги подлага на проверка на фактите. Мит 1: Жените не са толкова добре защитени в колата, колкото мъжете. „Не“, казва Хана Пол: „Когато става дума за сериозни или фатални наранявания, няма разпознаваеми съответни разлики между половете, а когато става дума за леки наранявания, има определени разлики в отделните случаи. В зависимост от региона на тялото, по-засегнати са жените понякога (крака/стъпала и камшичен удар при сблъсък отзад), а понякога мъжете (глава, гърди) са."

Мит 2: Мъжките манекени се използват предимно при краш тестове. Хана Пол: „Не в Mercedes-Benz. Ние използваме женски манекен за челен удар и женски манекен за страничен удар в нашите краш тестове повече от 20 години. Но манекените не са човешки кукли. Те са измервателни инструменти, които измерват физически сили и разстояния. Теглото и размерът на фиктивните полове са получени от реални човешки данни."

Мит 3: Бременните жени са по-малко защитени. „Сравнение на системата в настоящо проучване на ADAC показва, че нормалният предпазен колан предпазва добре както бъдещата майка, така и нероденото дете в случай на злополука“ - съобщава Хана Пол - „Според проучването на ADAC за произшествия, бременните жени не са изложени на по-голям риск, когато шофират, отколкото другите шофьори.“ Нормалният триточков колан, ако се използва правилно, може да защити добре бъдещата майка и нероденото дете в случай на злополука.

Мит 4: Симулациите скоро ще направят физическите краш тестове ненужни. „Не виждаме това“ - казва Хана Пол - „Изчисляването на кинематиката и поведението на деформация може значително да намали броя на пълните тестове на превозни средства и да ускори развитието. Въпреки това, необходими са краш тестове, за да се потвърдят симулациите, които се извършват с много допускания. Освен това те са определени със закон или с рейтинги. Взаимодействието между сензорната технология, катастрофата и поведението на манекена може да се провери най-добре в пълни тестове на превозни средства.“

Горещи

Коментирай