За да преобладават китайските автомобили по пътищата, на тях не им достигат три неща: разпознаваемост, репутация и традиции. Първите две не са проблем. За да станат разпознаваеми и да си заслужат добрата репутация, е достатъчно да се произвеждат качествени автомобили. Купувачите ще се интересуват повече от китайските коли, само ако те са конкурентноспособни и не отстъпват по нищо на своите конкуренти, а дори трябва и да ги превъзхождат.
Това със сигурност ще окаже голямо влияние върху техния имидж. Именно така навремето постъпиха производителите от Япония, а след тях и тези от Южна Корея.
С традициите обаче нещата са по-сложни. Китай не може да се похвали с дълга история на производство на автомобили, традиции и принос в историята на създаването на коли. Именно затова марките от Поднебесната много трудно се пласират в премиум сегмента, където традициите и наследството са на особена почит.
Пътят към световното признание обаче вече е започнат. През 2021 година над 125 китайски марки са продали по света 13.2 милиона автомобила (включително и на китайския пазар). Това е с 21% повече спрямо 2020 година. При това през въпросната година ръстът на продажбите на китайски коли в света е бил 6%, тоест Китай е увеличил своя пазарен дял съществено с 21%.
От 13.2-е милиона коли зад граница са били продадени 885 000 бройки.
Тоест износът е нараснал с 13% спрямо 2020 година.