Крос версиите непрекъснато увеличават пазарния си дял. Затова, ако по-рано това беше типично само за скъпи автомобили, сега не е изненадващо, че крос версии се появяват дори и на най-обикновените пътнически модели.
Затова експерт откри 3 практични модела комби с висок пътен просвет, които няма да ви изоставят на пътя.
С тях ще ви е удобно както да се придвижите из града, за да свършите някоя работа, изискваща превоз на обемист товар, така и през почивните дни да отидете до вилата или на риболов.
Volvo XC70
Volvo XC70 от 2014 година - aвтомобилът е много надежден. Но това отчасти е проблемът - собствениците не са склонни да се разделят с това комби.
Качеството на боята и метала във Volvo е на високо ниво. Само хромираните елементи могат да загубят блясъка си.
Почти всички автомобили на пазара имат петцилиндров турбодизел с обем 2,4 литра. Като цяло, агрегатът е здрав, но има малки проблеми. Когато проверявате, не забравяйте да слушате работата му - дали свири. Обтяжните ролките на ангренажния ремък не се отличават с голяма надеждност, което може да доведе до ранно скъсване на ремъка.
Интериорните материали на XC70 са много устойчиви на пробег. Кожата на волана или седалките едва ли ще изисква претапициране, дори и след навъртени 250 хиляди км.
Шестстепенният автоматик Aisin няма да ви притеснява, ако редовно сменяте маслото (веднъж на всеки 60 хиляди км).
Петото поколение Haldex официално не се нуждае от поддръжка. Всъщност течността трябва да се сменя веднъж на всеки 60 хиляди километра с почистване на филтриращата мрежа.
Subaru Outback
Subaru Outback с индекс BR е произведен през 2013-2014 година. Има избор от два бензинови двигателя с обем 2,5 (168 конски сили) и 3,6 (конски сили) литра.
По принцип това са надеждни единици, но все още има незначителни неизправности. И най-често те са свързани с нискокачествено гориво.
В Subaru е наложително да се провери работата на ключалката на петата врата: с течение на времето заключващите устройства клеясват.
Това е особено важно за колите с малък двигател. Когато вътрешностите на конвертора започне да се руши, частиците от пчелната пита могат да бъдат засмукани в горивните камери. Също така, този двигател бързо запушва каналите на охладителната система. Необходимо е внимателно да се следи състоянието им и е по-добре незабавно да се промие системата и да се смени течността.
Интериорът на Outback е практичен и средно по-издръжлив от другите японски модели.
Кормилната рейка не е особено здрава. Случва, че тя трябва да бъде заменена след 50 хиляди км. По време на проверката е необходимо да се шофира през малки неравности и да се слуша за удари в механизма на кормилното управление.
Не би трябвало да има проблеми с надеждността на Lineatronic CVT и системата за задвижване на всички колела дори да е на десетгодишна възраст.
Skoda Octavia Scout
Друго популярно крос-комби е Skoda Octavia Scout.
Качеството на боята на Octavia е много високо. Металът - също: корозия не трябва да се очаква дори в местата на раздробяване на боята.
Няма обаче голям избор на двигател и скоростна кутия - само 1.8 турбо двигател (180 к.с.).в.) в комбинация с робота DSG. Двигателят EA888 като цяло е надежден.
Той вече не страда от повишен разход на масло, както двигателите от предишното поколение. Въпреки че веригата за синхронизация все още няма висок ресурс и рядко изкарва повече от 220-240 хиляди км.
Една от най-силните страни на всяка Skoda остава интериорът - практичен и много просторен.
Скоростната кутия DSG отдавна се отърва от детските си болести. Но все пак си струва да проверите дали има някакви тресения при смяна на предавките. Особено при ниски скорости - надеждността на мехатрониката все още не е сто процентова.
Системата за задвижване на четирите колела, подобно на Volvo, използва пето поколение Haldex. И тук маслото трябва да се сменя на всеки 60 хиляди километра.
Извод
Напълно възможно е да се намери отлично комби. Освен това, всичките изброени модели са не само практични, но и доста издръжливи, затова колите ще се чувстват добре дори и след голям пробег.
Все пак трябва да припомним, че при покупка на която и да е кола цялостната диагностика е задължителна.