Mercedes-Benz е патентовала резервно спирачно устройство в комбинация с клапан, който намалява налягането в гумите.
При аварийно спиране гумите се снижават, за да забавят автомобила в случай на повреда в спирачната система.
Системата се състои от централен блок за управление и устройство за намаляване на налягането на въздуха, свързано с гумите на автомобила. Тези две системи се задействат при повреда или неизправност на централния спирачен апарат.
В описанието на патента се споменава, че тази спирачна система е разработена с оглед на електрически автомобили и хибриди, но може да се използва и в конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене.
Основната причина за въвеждането на системата е преминаването към нови спирачни механизми. Тъй като електрическите превозни средства използват рекуперативно спиране, те по същество имат две спирачни системи.
Основният метод е ефективното спиране с помощта на електрическия двигател за възстановяване на енергията. След като батериите се заредят напълно, автомобилът се връща към конвенционалната система, както при традиционните автомобили.
Шпионски СНИМКИ: Очакваният нов Mercedes GLC има революционно шаси СНИМКИ
В съвременните автомобили шофьорът натиска педала и автомобилът спира. Сега обаче има междинна система, която трябва да реши как да използва тази спирачна сила. Шофьорът натиска педала, системата drive-by-wire регистрира налягането и решава кой метод да използва, за да забави автомобила.
Ако системата drive-by-wire се повреди, последствията могат да бъдат катастрофални. Регенеративната спирачна система продължава да възстановява енергия, което води до прегряване на батериите.
За да се справи с този проблем, Daimler предлага нова резервна система. Тя влиза в действие само при повреда на основния модул или дори при обикновена грешка. В този случай спирачният педал е свързан с резервния блок, който е основната фрикционна система. Главната нова особеност е клапан за освобождаване на въздуха, който може да намали налягането в гумите.
Сравниха електрическия Mercedes EQS и бензиновата S-класа в яростна битка ВИДЕО
По-плоската гума има по-голяма контактна площ с пътя, което увеличава съпротивлението. Тук обаче е важно да се запази балансът, тъй като ако налягането се намали твърде много, гумата може лесно да се отдели от джантата. Това може да е небезопасно. Mercedes-Benz е взел под внимание този момент.
Системата може да се използва за възстановяване на налягането до първоначалното ниво, въпреки че този конкретен аспект не е споменат в раздела за основните разпоредби на патента. В комбинация със система за следене на налягането в гумите, превозното средство, оборудвано с такава система, може да регулира налягането в гумите./auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!