Мате Римак - всичко, което трябва да знаете за хърватския Илон Мъск

https://auto.blitz.bg/novini/mate-rimak-vsichko-koeto-tryabva-da-znaete-za-khrvatskiya-ilon-msk Auto.blitz.bg
Мате Римак - всичко, което трябва да знаете за хърватския Илон Мъск

Rimac Automobili е основана през 2009 г. от Мате Римак, босненски инженер от Хърватия. Още в училище Мате проектира и сглобява ръкавица, която емулира клавиатура и мишка и му позволява да управлява компютър.

По-късно Римак изпраща концепция за огледало за обратно виждане на едно от състезанията на изобретателите, което няма „сляпо петно“ и се върти с волана. След като спечели състезанието, изобретателят патентова своето изобретение и след това го продаде на една голяма автомобилна компания, чието име все още е тайна.

Още през 2006 г. Римак купува първата си кола, която е BMW 303i от 1984 г.  С него изобретателят участва в дрифт и скоростни състезания. Той прави всички модификации на двигателя, трансмисията и окачването със собствените си ръце в гаража на баща си.

Заслужава да се отбележи, че скоро "старицата" не издържа на тези тормози - двигателят й изгоря точно в едно от състезанията. Разбира се, веднага след това нещастно състезание възникна въпросът за подмяна на силовия агрегат.

В този момент Мате излеза с идеята за електрически мотор, който не трябва да се върти до работна скорост и който осигурява пълния си потенциал при първото докосване на педала на газта.


Първата версия на електрическия автомобил е в неизправност на първите състезания. След като събраха останките от силовия агрегат, Римак и приятелите му се заключват в гаража и продължават да се движат към светло електрическо бъдеще.

След няколко години и дузина състезания, неговото BMW постави няколко рекорда на FIA наведнъж и влезе в Книгата на рекордите на Гинес като най-динамичната електрическа кола по това време. Проектът беше наречен Зелено чудовище.

Той беше оборудван с електрически мотор с мощност 600 конски сили, който произвеждаше 900 Нм въртящ момент, можеше да ускори от място до 100 км / ч за 3,3 секунди и имаше максимална скорост от 280 км / ч. В момента, в който Мате осъзна, че малко от оригиналната кола остава в неговото BMW, той има идеята да създаде нова електрическа кола от нулата.

Така се ражда проектът на първия електрически хиперкар Rimac Concept One. Разбира се, за реализирането на такъв проект са необходими средства и външна помощ. Римак намира пари чрез продажба на патенти за своите изобретения, заеми и с помощта на приятели и роднини.

Един ден обаче един човек му се обажда, представя се като секретар на шейх от Обединените арабски емирства и пита Мите колко пари му трябват, за да създаде две електрически суперавтомобили.

В резултат на това новосформираната хърватска компания получава пари за разработване и производство на първата си електрическа кола. Успоредно с това, Римак резервира щанд на автомобилното изложение във Франкфурт, като по този начин си поставя строг срок за създаване на модел на себе си и на служителите си. Някои източници съобщават, че работата по създаването на първия Rimac Concept One е била извършвана денем и нощем.

През 2011 г. на автомобилното изложение във Франкфурт е представено първото копие на електрическия хиперкар Rimac Concept One от неизвестна хърватска компания. Автомобилът привлече много внимание от пресата и посетителите, както и от други големи играчи на европейския автомобилен пазар.

Както пишат специализираните публикации, отвън Concept One изглеждаше като смесица от класическия Ford GT40, Ferrari и кола от научно-фантастични филми.

Автомобилът беше задействана от четири асинхронни електродвигателя с обща мощност 1088 к.с. и 1600 Nm въртящ момент. Благодарение на това суперавтомобилът с тегло 1850 килограма ускорява от място до 100 км / ч за 2,8 секунди и има максимална скорост от 305 км / ч. С едно зареждане колата може да измине до 600 километра.

Rimac Concept One обаче придоби популярността си благодарение на един инцидент - известния телевизионен водещ Ричард Хамънд счупи коляното с такъв автомобил. Колата излета от пътя и се пали. Журналистът успява да се измъкне, но контузва коляното си, а електрическата кола напълно изгаря. В деня на инцидента моделът е поръчан три пъти от клиенти.

Освен това Concept One има второ място в изкачването на Pikes Peak, титлата за най-бърз електрически автомобил в света през 2013 г. и победа над Bugatti Veyron. С произведени 88 автомобила са продадени само 8 екземпляра от модела. 
 



По-късно Rimac представи подобрена версия на електрическия автомобил - Concept S, който е оборудван с 1384 конски сили и можеше да ускори от място до 100 км / ч за 2,5 секунди. Максималната скорост на автомобила достига 365 км / ч.


Още през 2018 г. на автомобилното изложение в Женева е показана втората суперкола на марката - Rimac Concept Two. Оборудвана е с четири електрически мотора с обща мощност 1914 к.с. Това позволява на автомобила да ускорява от място до 100 км / ч само за 1,85 секунди, което е с 0,05 секунди по-бързо от Tesla Electric Roadster. Максималната скорост на електрическата кола е 415 км / ч.

Благодарение на използването на батерии със собствено производство, суперавтомобилът има резерв на мощност от 650 километра и бързо зареждане. С мощно зарядно устройство акумулаторът на автомобила може да се зареди от нула до 80% за 30 минути. 

Rimac Concept One се предлага на цена от 850 000 евро. Concept Two изглежда по-успешен с десетки отчетени поръчки за превозни средства. Цената на втория хиперкар на марката започва от 1 800 000 евро.

 

Горещи

Коментирай