Китайските автопроизводители трупат тлъсти пачки от митата на Тръмп, ето как

https://auto.blitz.bg/novini/kitayskite-avtoproizvoditeli-trupat-tlasti-pachki-ot-mitata-na-tramp-eto-kak Auto.blitz.bg
Китайските автопроизводители трупат тлъсти пачки от митата на Тръмп, ето как

Световната автомобилна индустрия бавно се възстановява от шока и започва да реагира на митата, наложени от Доналд Тръмп в размер на 25% върху всички автомобили, произведени извън Съединените щати. Според груби оценки на експертите от motorpasion.com надбавката ще засегне 7.3 милиона внесени коли.

Според друго изявление на анализатори, на чиито статистики разчита изпълнителният директор на Ford Джим Фарли, повече от половината от обема на такива коли минава през Атлантическия океан и излага производителите на „много разходи и хаос“.

На фона на изкуствено създадения хаос, който ще засегне пряко германската, френската и италианската автомобилна индустрия, както и испанското производство на компоненти, китайските производители могат да спечелят, като това важи особено за производителя BYD.

Според S&P Global Ford ще намали доставките си в Съединените щати само с 20%. Тоест той ще пострада най-малко, но тук се чува предупреждение за хаос и големи загуби за останалите.

В другия край на спектъра този дял нараства до 80% за Volkswagen и Mazda и дори до 90% за Volvo. В отговор на митата Stellantis временно спря производството в заводите си в Канада и Мексико.

Илон Мъск иска от Доналд Тръмп "нулеви мита между Европа и САЩ", за да спаси Tesla от катастрофа. Реалностите тук са очевидни: германските и европейските производители са най-потърпевши от митата на Тръмп.

Първата камбанка вече зазвъня: Jaguar Land Rover обяви спиране на доставките на своите модели в САЩ за един месец. Audi задържа всички превозни средства, сглобени в Мексико и в чужбина, в пристанищата на САЩ до второ нареждане.

BMW все още не е обявила конкретен отговор, но вече заяви, че очаква спад от 1 милиард евро в печалбите през 2025 година и то само и единствено заради митата на Тръмп. Mercedes-Benz обмисля да елиминира по-евтините модели от американската си гама. Това обаче е предварително, възможно е орязването да е по-мащабно.

Колко коли ще останат непродадени?

Експертите на S&P Global са изчислили, че повече от милион коли ще останат непродадени в САЩ само тази година поради митата. Продажбите може да паднат от 16 милиона през 2024 година до 14.5 - 15 милиона единици през следващите години. Това означава спад до 10%.

По този начин, поради спада на продажбите в Съединените щати, почти всички европейски групи определено ще бъдат отслабени, особено германските производители, които не преживяват най-добрите времена. На първо място това ще са BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen Group.

В тази ситуация китайските марки излизат като победители. Те не продават в Съединените щати, но продават в останалия свят. Въпреки митата в Европа върху продажбата на китайско оборудване, последните данни показват значителен ръст.

Карт бланш за Китай

Според консултантската фирма Dataforce продажбите на китайските производители в Европа през февруари са нараснали с 64% на годишна база до 38 902 единици, увеличавайки пазарния си дял от 2.5% на 4.1% в сравнение с предходната година.

Този ръст идва на фона на значителни предизвикателства, поставени от Европейския съюз, който миналия октомври наложи допълнителни мита върху електрически превозни средства, произведени в Китай, с 35.3% над базовите 10%. Митата, които ще останат в сила в продължение на пет години, накараха китайските производители да възприемат различни стратегии за поддържане на европейската си експанзия.

Данните за продажбите показват промяна във вида на продаваните автомобили. Докато продажбите на електрически превозни средства от Китай паднаха с 3.4% през февруари в Европа (сравнено с 26% увеличение на европейските продажби на EV до 164 600 единици), китайският внос в страните от ЕС на плъгин хибридни PHEV скочи със зашеметяващите 321% до 4 744 единици.

Сред най-продаваните модели са BYD Seal U DM-i, MG HS PHEV и Jaecoo 7 PHEV. Тези китайски модели обикновено са много по-евтини и по-ефективни от подобни предложения на европейски марки. Традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене от китайски марки също се представят добре, като Chery Jaecoo и Omoda са сред лидерите по продажби на китайски коли в ЕС.

BYD обаче ще спечели най-много

Според Bloomberg през януари компанията е постигнала годишен ръст съответно от 551%, 734% и 207% във Великобритания, Испания и Португалия, изпреварвайки Tesla на тези пазари.

Въпреки влиянието на митата, пазарният дял на BYD в Европа продължава да расте стабилно. Всъщност BYD има за цел да удвои продажбите в чужбина до 800 000 единици до края на 2025 година.

За да заобиколят европейските тарифни бариери, китайските производители ускоряват усилията си да произвеждат на местно ниво. Chery си партнира с EV Motors в Испания, за да създаде завод в Барселона под историческата испанска марка Ebro, превръщайки се в първата китайска автомобилна марка, която произвежда автомобили в Европа.

BYD инвестира в независими заводи в Унгария и Турция, като унгарският завод се очаква скоро да започне работа с годишен капацитет от 350 000 автомобила. Leapmotor пък ще произвежда предстоящия SUV B10 в Испания от 2026 година.

Източник: Факти бг

 

Горещи

Коментирай