Все повече страни посочват дати, след които те изцяло ще забранят използването на бензинови и дизелови автомобили. В останалите страни двигателите с вътрешно горене ще изживяват последните си години.
В много страни от западния свят бензиновите и дизеловите двигатели скоро изцяло ще бъдат забранени. Последната от тези категорични страни стана Ирландия, където правителството реши, че след 2030 година използването на автомобили с ДВГ ще бъде напълно забранено.
Наскоро в Лос Анджелис бе обявен "нов зелен курс". За града с четири милиона жители затягането на правилата изглежда доста радикално: до 2025 година, тоест след 6 години, 25% от автомобилите в Лос Анджелис трябва да са електрически, а до 2050 година по пътя право ще имат да се движат само електромобили. Доста по-рано "строгостта на правилата" ще засегне градския транспорт: от 2028 година такситата и училищните автобуси ще може да са само електрически, а от 2035 година целият транспорт за доставка на каквото и да е в града трябва да се движи с 0 изхвърляни вредни емисии.
Плановете на Великобритания са да достигне нулеви емисии на CO2 до 2050 година и още през 2040 година да прекрати продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Въпреки това, "Комитетът по промените на климата" все още не е доволен и настоява датата на пълната забрана да се измети на 2030-а година.
В Шотландия забраната за продажба на нови коли с ДВГ ще влезе в сила от 2032 година. По пътищата право ще имат да се движат само електричките (BEV) и плъгин хибридите (PHEV).
В Амстердам от 2030 година изцяло ще бъдат забранени бензиновите и дизеловите коли, това ще засегне още мотопедите и мотоциклетите. Според "Плана за действие за чист въздух", още през 2025 година на магистралата Ring A10 ще действа забрана за движение на таксита, автобуси, микробуси и мотопеди с ДВГ. Същата схема ще заработи и в Париж - от 2030 година, при което продажбата на коли с ДВГ ще бъде забранена в цяла Франция едва от 2040 година.
Дори и днес да ви се струва, че до 2030 година има още доста време, шофьорите в най-скоро време ще усетят съпътстващите голямата промяна изменения. Автомобилната индустрия "мисли" с десетилетия напред, затова с появата на поредния модел с обикновен жизнен цикъл от осем до десет години с пълен ход върви и разработката на следващото му поколение. Затова сега автомобилните производител ще трябва да си трошат главите, от една страна, как да спазят все по-затегнатите екологични норми, а от друга - да угодят на желанията на доста консервативната и нежелаеща да се качва на електромобили публика.
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!