Десетте най-зрелищни и скъпи автомобилни катастрофи

  • 08.08.2019 10:00 /
  • 1069 /
  • 0
Десетте най-зрелищни и скъпи автомобилни катастрофи

Осем Ferrari, три Мерседеса и Lamborghini в Япония 

2011 година

Може това да не е най-скъпоструващата катастрофа в света, но със сигурност е една от най-ефектните и глупавите: в нея пострадаха едновременно дванадесет суперколи с обща стойност 3.85 милиона долара. Всичо се е случило в Япония - префектурата Ямагучи, близо до град Симоносеки: кортежът от дванадесет коли е пътувал по тясно шосе към сбирка на собственици на суперколи в Хирошима. По думите на очевидци, всичките коли са карали със значително превишена скорост, макар и не абсурдно бързо: с около 14-16 километра в час.  

Асфалтът е бил влажен след дъжд, а мощните коли със задно задвижване при тези условия могат да са доста коварни! Но как в катастрофата са попаднали наведнъж толкова много коли? 

Пишлигар с Q7 помля скъпарски McLaren, Porsche и Bentley при зверска катастрофа ВИДЕО

 

Очевидци казват, че собствениците на спортните коли са се движили плътно един зад друг. Грешка на водача на групата е предизвикала верижна реакция! Ferrari F430 Scuderia на 60-годишния бизнесмен поднесло при престрояване и той се забил в разделяща потоците преграда.

Движещите се зад него шофьори дори не успели да натиснат педала на спирачката и се забили един в друг, събирайки при това и две минаващи покрай тях тойоти: в резултат общо 14 коли били смачкани. 

Mercedes-Benz 300 SL в Германия

2013 година 

Собственик на легендарното "крило на чайка" няма никаква вина за аварията,която се случва в Плайделсхайм, северно от Щутгард. Той само е закарал своята рядка кола за техническо обслужване на фирмата Mechatronics, която специализира в редки и ретро мерцедеси. След приключването на ремонтите 26-годишният механик решил да провери как върви колата, взимайки със себе си 19-годишен стажант. До тук добре, но малко прекалил със скоростта - в полицейския отчет се казва, че колата се е движела "по-бързо от разрешените 80 километра в час".  

Спортната кола излетяла от пътя и се преобърнала. За щастие, в катастрофата загинали няма, а колата е била застрахована, при което застраховката е покривала и такива инциденти. 

Според оценките на специалистите, нанесените щети възлизат на 650 000 евро. Това е минималната стойност на купе 300 SL в добро състояние.

През периода 1954 - 1957 година са били произведени само 1 400 коли с редови шестцилиндров двигател с обем три литра и мощност 220 конски сили. 

Впрочем, олекотената версия с алуминиева каросерия (29 екземпляра) се оценява на малко повече: на търгове за нея са давали до четири милиона евро. 

Ferrari Enzo в Ница

 

2006 година

Страшната катастрофа в Ница с черно Ferrari Enzo имаше особен отзвук в Русия. Все пак зад волана бе руския милиардер Сулейман Керимов, а заедно с него и водещата Тина Канделаки. Подробности около катастрофата не са много известни: Керимов е минавал покрай летището в Ница, и, както изглежда, се е движел с много по-голяма от разрешената скорост.  

При изпреварване на кола милиардерът губи контрол върху суперавтомобила - Ferrari-то поднася на мокрия асфалт, излиза на тревата до пътя и се блъска със задницата в дърво. И двамата пътници в горящата кола сами са я напуснали. Керимов обаче получава сериозни изгаряния, но все пак остава жив. А колата, която е била собственост на негов приятел и струва около 650 000 евро, получава фатални поражения: просто не е могло тя да бъде отремонтирана. 

Bugatti Veyron в САЩ 

2009 година

Нашумялата катастрофа, в резултат на която Bugatti Veyron се оказа на дъното на солено езеро в Тексас, е епизод от застрахователна измама. Притежателят на суперколата Анди Хаус, собственик на "гараж за разглобяване" на екзотични автомобили е твърдял, че е вкарал колата във водата, за да избегне удара с голям пеликан. 

При това той "забравил" да изгаси двигателя и моторът се нагълтал с вода - колата е била призната за "тотал щета". 

По случайност обаче катастрофата е била заснета от хора със смартфони, които са били впечатлени от вида на екзотичната спортна кола. На кадрите се вижда ясно, че не е имало никаква птица. След това Хаус променя показанията си - ужким той си е изпуснал телефона и се е навел да го вдигне. 

Разследването доказало, че Хаус е застраховал суперколата с цена от 1.6 милиона долара за 2.2 милиона долара - умишлено я е потопил, за да получи застраховката. 

Bentley Azure, Ferrari F430, Porsche 911, Aston Martin Rapide, Mercedes-Benz S-Class в Монако

2011 година 

За да влезе тази катастрофа в тази класация е било достатъчно само една блондинка зад волана на Bentley, която отишла в Монако. Такава концентрирана скъпоструваща екзотика, като в средиземноморското княжество, няма почти никъде другаде. Не е учудващо, че шофьорката на нежно синия кабриолет на площада пред казиното е успяла да удари наведнъж Ferrari, Aston Martin, Porsche и Mercedes-Benz.

Сумарната стойност на колите, участвали в аварията, превишава милион долара, при това най-скъп е бил автомобилът на виновната - Bentley Azure е струвал над 400 000 долара.

И макар повредите да не са били много сериозни, общите щети възлизали на 160 000 долара. 

Pagani Zonda F Clubsport в Италия

2011 година 

Сглобени са само 25 суперколи Pagani Zonda F с цена от 1.2 милиона евро. В момента обаче те са по-малко. За това е виновен германският банкер Щефан Корбах, който е катастрофирал със своята кола. Младежът със спътницата си са се връщали от презентация на новата суперкола Pagani Huayra.

Самият той разказва, че на пътя е имало участък, който се е ремонтирал, когато ограничението на скоростта свършило, той "скочил на газта". При това той не забелязал дълбока локва, в резултат на която колата влязла в аквапланинг. Така колата се забила в мантинела. Самият Корбах твърдял, че скоростта е била в рамките на разрешените 100 километра в час. Но, гледайки на щетите, това е трудно да се повярва. 

Toyota 2000GT в Япония

2014 година

Най-красивото купе на Toyota 2000GT се смята за първата серийна спортна кола в историята на Япония. Японските колекционери я ценят високо. От 1965 до 1970 година са произведени само 351 екземпляра. В момента на търгове тези коли се купуват за над милион долара. Спортната кола на снимката обаче е била напълно унищожена през 2014 година.  

При това шофьорът въобще не е виновен за това, върху колата е паднало огромно дърво. Според съобщения в медиите, 30-метровият бук с дебелина почти два метрае бил поразен от гниене и е паднал под натиска на вятъра. 

Шофьорът и спътника му по чудо останали живи - спасителите трябвало да ги изрязват от останките на колата с помощта на хидравлични ножици. При това собственикът на колата не само съдил властите в префектурата Нара, където е станал инцидентът, но е взел и решение да възстанови колата до оригиналното ѝ състояние . 

 

Mclaren F1 в Великобритания

2011 година

Британският комик Роуън Аткинс е страстен фен на автомобилите, а не просто колекционер: той редовно пътува със своите суперавтомобили, обича и умее да прави това. Например, със своя Mclaren F1, който купува нов, Аткинсън е изминал над 60 000 километра. И дори два пъти катастрофира с него - последният път струва на неговата застрахователна компания 910 000 британски лири. Казват, че това е най-голямата изплатена застраховка в историята на Великобритания.  

Актьорът губи контрол върху своята кола на хлъзгав асфалт близо до селото Хедон в графство Кеймбриджшър. Суперколата излита от пътя, блъска се в дърво и след това в стълб на улично осветление: задната част на колата е изцяло унищожена, окачването откъснато, а двигателят избухнал в пламъци. За щастие, Аткинс е успял да излезе от колата, а пожарната служба е пристигнала доста бързо и изгасила пожара.

От 1992 до 1998 година са построени само 106 коли, 64 от които са били предназначени за обикновените пътища - останалите са били само за писта. 

Въпреки на мащабите на щетите, колата на Аткинс е била възстановена, все пак Mclaren F1 е много ценен автомобил: в момента такъв струва 4 милиона евро. 

Любопитно е, че сметката за ремонта е превишила сумата, която Аткинс е платил за колата през 1997 година - 640 000 британски лири. През 2015 година актьорът продава суперколата за впечатляващите 8 милиона британски лири.  

Audi A6, Lamborghini Huracan, Porsche Panamera, Bentley Continental GT, Mercedes-Benz G-class, Infiniti Q50 в Москва

2018 година

Вероятно това е най-скъпата катастрофа в историята на Русия: на Нов Арбат се удрят Audi A6, който прави обратен завой на забранено място, и Lamborghini Huracan, движел се доста по-бързо от разрешеното. От удара суперколата е хвърлена извън пътя, но преди това се блъска с още четири коли, паркирани пред ресторант. 

При това ударът е бил толкова силен, че разлетелите се части повредили още няколко коли, сред които се оказал и Maybach. Общата стойност на колите, пострадали в аварията, е възлизала на 100 милиона рубли. Щетите са били оценени на 15 милиона рубли.  

Ferrari F40 и Citroen ZX в Монако

1994 година 

По принцип, тази катастрофа, случила се през 1994 година близо до Монако, ме трябва да попада в тази класация - на пръв поглед, последствията не са чак толкова големи. Но в нея е пострадал Франсуа Делекур. 32-годишният състезател е бил в пикова форма: през 1993-а година той печели второто място в световния шампионат, а през 1994-а година сигурно би се борил до последно за шампионската титла. 

Ситуацията е била трагикомична. Делекур зад волана на своето Ferrari с мощност от 478 конски сили въобще не е летял ниско над асфалта, както мнозина биха си помислили.  

С жълтото Ferrari F40 на свой приятел той е отивал до магазина, като спокойно се е движил със 70-80 километра в час, когато на кръстовище младеж със Citroen ZX отнася цялата предница на италианския суперавтомобил - забравил да спре на знак Стоп.

При катастрофата Делекур си чупи и двата крака и едва не губи лявото си ходило. Така той бил извън строя половин година и не става шампион. 

А какво може да е по-скъпо от световната шампионска титла? 

Тази класация е изготвена без в нея да бъдат включвани катастрофите по време на заводски изпитания. 

Искате да научавате най-интересното и най-новото от света на автомобилите? Харесва ви да четете съвети за вашата кола или да се наслаждавате на ретро кадри от автомобилната история? Тогава ни харесайте във Фейсбук! 

КОМЕНТИРАЙ