Проектобюджетът за следващата година, който в момента си проправя път през парламента във Франция, може да накара потребителите да се откажат от мощните модели на Porsche, Ferrari или Lamborghini, пише Bloomberg, пише money.bg.
Правителството във втория най-голям автомобилен пазар в Европа планира да увеличи двойно "глобата", която потребителите плащат при покупката на чисто нов автомобил. Тя се изчислява на база вредните емисии, които автомобилът изпуска. Според предложението на кабинета, сумата може да достигне €50 хил. през 2022 г. за най-мощните автомобили.
Правителствата по света предприемат различни подходи, насочени към забързване на смъртта на двигателите с вътрешно горене. По-рано Калифорния съобщи, че ще ги забрани изцяло от 2035 г. Китай пък наля $30 млрд. в подкрепа на производството на електромобили. В Европа значителни субсидии подкрепиха продажбите на хибриди и електромобили през лятото.
Ако предложението бъде прието, Париж ще окаже допълнителен натиск върху автомобилната индустрия. Тя вече е принудена да намали значително емисиите въглероден диоксид - или ще трябва да плати огромни глоби.Макар че има и други държави в ЕС, които налагат подобни глоби спрямо техните CO2 емисии, в никоя друга сумите не са толкова високи колкото във Франция. В момента те достигат €20 хил., а в Италия и Белгия са около €2,5 хил. за най-замърсяващите возила.
Проектобюджетът на Франция предлага автомобилите, които изпускат на 225 грама въглероден диоксид на километър, да бъдат облагани с допълнителни €40 хил. върху цената през 2021 г. и с €50 хил. през 2020 г. Наказателната глоба може да е по-ниска в определени случаи - тя не трябва да надхвърля половината от стойността на автомобила.
При моделите на Lamborghini, Ferrari, Porsche, Bentley, Rolls-Royce и някои на Mercedes-Benz ще бъде налагана най-високата възможна такса.Новите правила имат потенциала да свалят драстично и продажбите на популярните SUV модели, които харчат далеч повече гориво и изпускат повече вредни емисии. Те са и сред тези, които носят най-много печалба на производителите.