През април Honda обяви курс към пълно електрифициране на своята автомобилна гама, компанията планира да се откаже от ДВГ до 2040 година. Тази седмица Honda представи нови подробности за своята електромобилна стратегия в приложение за китайския пазар и показа три любопитни концепта, които през идните пет години ще се превърнат в серийни електромобили, при което те ще се продават и извън пределите на Китай.
Трябва да се припомни, че през пролетта Honda посочи като ключови пазарите на Северна Америка (САЩ и Канада), Китак и Япония. В Америка Honda ще разчита на алианса с GM, сключен през септември миналата година: американската корпорация ще предостави на новите "електрички" на Honda своята електромобилна платформа Ultium.
Междувременно Хонда ще представи и своя електромобилна платформа - тя бе показана тази седмица в рамките на онлайн презентация на стратегията за развитие на китайския пазар.
Honda e:NP1
Още сега Honda произвежда в Китай три електрически кросоувъра, но всичките те са конверсионни, тоест са направени на базата на модела Vezel/HR-V от миналото поколение.
Прототип на електрически SUV от ново поколение с името e:prototype компанията показа през април в рамките на автомобилното изложение в Шанхай, а сега бяха анонсирани още две серийни версии - Honda e:NS1 и Honda e:NP1, предназначени за съвместно производство с предприятията Dongfeng и GAC.
В технически план и двете версии са идентични, но имат някои незначителни разлики в дизайна. Очаква се те да излязат на китайския пазар през 2022 година.
В основата на e:NS1 и Honda e:NP1 е заложена версията с предно задвижване на F платформата e:N Architecture, която Honda разработи самостоятелно. У
За съжаление, техническите характеристики все още са засекретени, затова пък е показан интериорът на кросоувърите, изпълнен в духа на американския Ford Mustang Mach-E, тоест с голям мултимедиен екран в центъра и малък приборен панел над волана.
От презентацията става ясно, че платформата e:N Architecture F има има къса "обемистаб" батерия и просто окачване с подпори McPherson отпред и полунезависими с напречна торсионна греда отзад. Едва ли базираните на тази платформа кросоувъри ще могат да се похвалят с голям пробег с едно зареждане.
Версията на платформата e:N Architecture W с пълно задвижване
Платформата e:N Architecture W, предназначена за коли със задно и пълно задвижване на колелата, изглежда доста по-перпективна: тук батерията вече е плоска и доста голяма, предното окачване е по-сложно. Платформата е залегнала в основата на ъгловатите концепти e:N Coupe Concept, e:N SUV и e:N GT, показани на главната картинка.
За съжаление, и тук липсва каквато и да е техническа информация, но се съобщава, че в течение на пет години концептите ще се превърнат в серийни автомобили ще се продават на китайския пазар.
От Китай те ще се доставят и в други страни, но от Honda засега не уточняват кои. Най-вероятно основна дестинация ще бъде Европа.
Honda e:NS1
Очаква се през идните пет години Honda да представи десет нови серийни автомобила, като половината ще са електрически. Дизайнът на e:N-концептите е много интересен и ще бъде много интересно, ако естетиката им доживее до конвейера. До 2030 година китайската моделна гама на Honda ще се състои само от електромобили и хибриди.