Стотици пропищяха от жестока измамна схема на български и румънски цигани с коли втора ръка

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/stotitsi-propishchyakha-ot-zhestoka-izmamna-skhema-na-blgarski-i-rumnski-tsigani-s-koli-vtora-rka Auto.blitz.bg
Стотици пропищяха от жестока измамна схема на български и румънски цигани с коли втора ръка

Схема с БГ номера за коли, които се карат в Румъния, жили стотици годишно със запорирани автомобили. Това съобщи частният съдебен изпълнител Иван Хаджииванов пред "Монитор".

От преди няколко години в Северна България е много разпространена схема, при която малоимотен български или румънски ром регистрира у нас фирма, на чието име започва да пазарува коли втора ръка.

След това возилата се продават на румънци, които ги карат в родината си с пълномощно, за да избегнат плащането на местни данъци и застраховки „Гражданска отговорност“.

Не е за вярване с какво возило изби рибата бащата на Преслава (СНИМКИ/ВИДЕО)

Оказало се обаче, че често собственикът на возилата задлъжнява или към държавата, или към кредитна институция и няма как да плати борча си. Затова българските ЧСИ-та запорират автомобилите, които се водят актив на фирмата му.

„Има много фиктивни фирми, които са дали пълномощни на румънци да карат български коли в Румъния. Тези физически лица обаче трупат огромни задължения като местни данъци и такси“, обясни Хаджииванов.

Той разказва, че след като се установи дългът, се образува изпълнително дело срещу длъжника и започва масов запор на коли.

Баща купи "Форд" за 16-ия рожден ден на дъщеря си, но намери в колата бележка, заради която се просълзи (СНИМКИ)

„Например по едно дело имам 700 автомобила запорирани. Има и по 300-400 коли запорирани по едно дело. Тези коли са много евтини там. Голямата беля за България е, че когато стане произшествие, българските застрахователи плащат, а там постоянно стават произшествия“, допълва съдебният изпълнител.

Оказва се обаче, че тези коли представляват един параграф 22, защото няма кой да плати дълга на толкова много коли. „Другият голям проблем е, когато някой, дори румънската държава, иска да купи такъв автомобил – не може да го регистрира, защото има запор в България. Не може и да плати дълга, защото да платиш дълга на толкова автомобили, за да вземеш един, е безумно“, категоричен е Хаджииванов.

Той обясни, че има списъци от общините, които си търсят местните данъци и такси. „Те трябва да бъдат информирани за тези коли, ако минат границата, но те изобщо не се прибират в България. Карат се в Румъния с пълномощно и това няма начин да се спре. Още преди години евтини коли внос втора употреба заминаваха с пълномощно за Румъния.

Караме 1.5 млн. опасни таратайки, а заплахите идат от неочаквани места!

Това са хиляди коли, които се водят на малоимотни хора. По цялата северна граница това е бизнес – в Румъния се кара колата, без да се плащат застраховка, нито местни данъци и такси. Всички колеги имаме такива дела. Наричаме ги „румънските”, по тях няма събираемост, защото няма имущество в България“, обяснява още Хаджииванов.

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Георги
преди 5 години

Много просто решение: Всяка фирма трябва да има фонд в който за всяка закупена кола да се внасят евентуално таксите и данъците за 3 години напред. Ако собственика няма такива средства няма да има и фирма .

Откажи
Kuranaga
преди 5 години

Motoexpert.bg са мошеници не взимайте гуми от тях и не ползвайте услугите им.

Откажи
колев
преди 5 години

В Одеса е пълно с коли с наши номера ,особенно в централната част на града като на парад са строени .И то не посредствени коли а все марки наточени ,не е само Румъния

Откажи