Пет вечни коли втора ръка за около 10 000 лева

https://auto.blitz.bg/vtora-raka/pet-vecni-koli-vtora-rka-za-okolo-10-000-leva Auto.blitz.bg
Пет вечни коли втора ръка за около 10 000 лева

Експерт посочи най-надеждните модели с пробег от 200 хиляди км и повече. Преди година и две половината от офертите на вторичния пазар се вписваха в ценовия диапазон около 10 000 лева, сега обаче може да се каже, че на този ценови профил отговарят само една пета от автомобилите нов внос.  

С такъв ограничен бюджет не трябва да разчитате на кросоувър в прилично състояние - само при много голям късмет. Но е реалистично да вземете седан с пробег от 200-250 хиляди км (който ще измине още сто хиляди).

На възраст 12-15 години и пробег над 200 хил. км няма коли в перфектно състояние за тези пари. Дефектите са причина не само за пазарлък, но в бъдеще и за ремонт.

Но ако основният ремонт на окачването не е най-скъпата и трудна операция, тогава чукането и виенето в автоматичната скоростна кутия може да доведе до ремонти, струващи до към 3000 лева - както ремонтните комплекти, така и надника на майстора са станали много по-скъпи.

Каросерията след 200-250 хиляди км ще е далеч от идеална. Ако е прясно боядисана, проверете я особено внимателно за основен ремонт - не забравяйте да използвате уред за измерване дебелината на боята. 

С грохнал двигател също няма да стигнете далеч. Ето защо, когато избирате, има смисъл да се позанимавате повечко с неговата диагностика, или поне да се поинтересувате от неговия дизайн и потенциал.

За масовите модели и двигатели това е добре проучено и може да се систематизира.

Най-добрите варианти с минимални рискове често идват от най-архаичните и прости комбинации. Тип атмосферен двигател 1.4 с ръчна скоростна кутия. Ако е автоматик, тогава четиристепенната е по-добра.

Форд Фокус

С резерви може да се счита за печеливша опция. За 10 000 лева се предлагат автомобили от 2009-2011 г. Ако искате с хидравлична автоматична скоростна кутия - или по-стара, или по-скъпа кола.

Автоматичният 4F27E (четири степени) няма стандартната надеждност, но е прост и евтин за ремонт.

Всичките бензинови двигатели са доста издръжливи - изминават 300-350 хил. км. Ранният 1.6 със 100 к.с. е по-малко крехък и по-малко взискателен от по-късната версия със 115 к.с. с ненадежден фазов превключвател.

Петстепенната механична IB5 е отлична във, когато е комбинирана с по-ранните двигатели, но с 1.8 (125 к.с.) нейните синхронизатори и скорости често не издържат до 150 хиляди км. Двигателят 1.8 не върви добре с автоматична скоростна кутия и е доста капризен сам по себе си, въпреки че идва от Mazda.

Базовият 1.4 (80 к.с.) е добър като надеждност, но не е най-добрият като експлоатационен живот и динамика. Оптималният избор се върти около 1.6 с „механика“. Всички двигатели са масово произвеждани и добре проучени от сервизите, както и цялото второ поколение на Focus.

Бестселърът излиза до 2011 г. Постоянно влиза в топ 10 на най-продаваните използвани модели. Седанът и хечбекът са приблизително еднакви по цена. Но не всички комбинации двигател-кутия са еднакво успешни.

Киа Рио

Седан или хечбек с пет врати. По-голямата част от автомобилите от 2009-2011 г. са по-скъпи от 10 000 лева, много от тях обаче са с много скромен пробег.

Автоматик за тези пари няма, но има екземпляри с ръчна скоростна кутия, които не са изминали и 150 хиляди км.

Предимствата включват бавно ръждясваща каросерия, лесни за ремонт и надеждни основни възли.

Недостатъците са доста слабо шаси и евтини материали за интериора. За бюджетните „корейци“ от този период това е норма.

Най-оптималният двигател за Rio е G4EE 1.4 (95 или 97 к.с.). Същият е монтиран на Hyundai Getz. Агрегатът работи безпроблемно 300-350 хил. км, а чугуненият блок позволява нормални ремонти.

Има чести оплаквания за нестабилна работа - поради бобини за запалване и замърсяване на дросела. Не са установени сериозни заболявания. Тежката загуба на масло обикновено се причинява от уплътненията на стеблата на клапаните, които се износват след 150 хиляди км.

Петстепенната ръчна скоростна кутия не е най-добрата; в ранните версии лагерите и зъбните колела се износваха бързо. Но с двигатели 1.4 лесно изминава 200 хиляди км. Като цяло ресурсът е силно зависим от експлоатацията - например дали собственикът е забравил да смени маслото след 120 хил. км, както изисква производителят. Четиристепенният автомат A4AF3 е много надежден и издръжлив.

Не се продаваше в големи количества. Със закъснение опитахме устойчивостта и непретенциозността на това Rio.

Шкода Октавия

Формално това не е седан, а лифтбек. Можете да намерите 13-14 годишна кола с малко по-малко пробег от 200 хил. км. Вярно, само с ръчна скоростна кутия. Автоматичният е много по-скъп или не по-млад от 2008 г.

Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване и задвижване със зъбен ремък.

1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно задвижване. А също – проблемни бутални пръстени, сериозен разход на масло, капризни запалителни бобини и термостат. Той ще измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозен 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.

Турбинираните 1.4, 1.8 или дизел 2.0 не се предлагат за тези пари. И недейте, защото след 150 хиляди км те просто ще се разрушат.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дуо с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива, ако се борави внимателно, може да издържи поне 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква внимателна поддръжка.

Иначе „втората“ Octavia е една от най-добрите коли за периода си. Окачването и купето са много стабилни, броят на дребните повреди е малък.

Оценява по-скъпо от Focus и следователно „за същите пари“ автомобилите са по-използвани. Има много примери за таксита с пробег над 250 хил. км.

Мицубиши Лансер

Демонстрира изключителна жизнеспособност във всички отношения, с изключение на каросерията. Гние бързо дори за кола, проектирана като просто бюджетно превозно средство.

И по-малкият двигател 1.3 (82 к.с.), и по-големият 1.6 (98 к.с.) - са с чугунени блокове, непретенциозни и при нормална грижа издръжливи (ресурсът продължава 400 хиляди км). Обикновено трябва да се справите само с високата консумация на масло. След 150-200 хиляди км се увеличава до литър на хиляда километра - трябва да смените капачките и да почистите въглеродните отлагания от пръстените.

Четиристепенният автомат F4A41 може да издържи същотолкова много - ако поне от време на време сменяте маслото. Проблеми може да има с ръчната скоростна кутия - по отношение на бързото износване на лагерите. Окачването е адски здраво.

„Деветият“ Lancer е изключително успешен автомобил за тези, които ценят лесната поддръжка. И на кого му пука за дизайна и липсата на някои елементи за комфорт.

И най-важното, 250 хиляди км за Lancer определено не е „пенсия“, а средата на живота.

Произвеждан до 2010 г.  Намират се коли, включително и такива с пробег под 150 хил. км, та дори и с автоматични трансмисии.

Дачия Логан

Двигателите ще надживеят купето. Във всеки случай старите 8-клапанови K7J 1.4 (75 к.с.) и K7M 1.6 (84 или 87 к.с.), както и по- модерният K4M 1.6 (102 к.с.), който вече е с 16 клапана. Всички блокове са чугунени.

Има дребни проблеми (например, свързани със запалителните бобини), но като цяло това са прости, надеждни и не особено луксозни устройства. Същото може да се каже и за ръчните трансмисии.

Автоматичният DP2 не е най-добрият от простите четиристепенни автомати. Но в нашите реалности достига и над 300 хил. км. Вярно е, че ще са необходими ремонти и поддръжка.

Французите направиха Logan невероятно подходящ за нашите пътища и условия. А фактът, че ръждясва малко по-бързо, отколкото бихте очаквали от западна кола, е компенсация за енергоемкото окачване и либералните цени. Само „китайците“ и някои бюджетни „корейци“ са по-евтини.

Пленява с много атрактивни цени. Дори автомобили на 10-11 години с пробег около 200 хил. км се продават „тънко“. Автомобилите с автомат не са особено скъпи.

И какво друго?

Популярната Toyota Corolla не се вписва в дадените условия като цена и възраст. Към тази компания могат да се добавят още няколко модела - например Chevrolet Lacetti или Opel Astra H.

Lacetti-то обаче леко дразни с доста хлабавото си окачване и бързата корозия на някои елементи. А Astra няма много комбинации двигател-скоростна кутия, за които може да се каже, че са надеждни за 300 хил. км. Моторите са малко сложни. Въпреки че можете да намерите кусур във всеки бюджетен модел - те вече се произвеждат с вграден набор от недостатъци.

Около половината от цялата цена на автомобил на средна възраст е двигателят и скоростната кутия. Ако се отнасяте внимателно към тях, след като ги карате до 350 хил. км, колата може да бъде продадена.  

Горещи

Коментирай
2 Коментара
Гунчо
преди 11 месеца

….пак лошо преведена статия,и пусната от някой който си няма хабер от автомобили!

Откажи
Жоро
преди 11 месеца

Ха ха ха! Форд Фокус2 е с петстепенна скоростна кутия!Лада Веста-също!Карам форд фокус мк 3 1.6 екобуст- удоволствието е невероятно!На 36 000 километра съм,не знам колко ще издържи двигателя,но си заслужава!Колата е страхотна,и няма нищо общо с мк 2!А,има и газова уредба!

Откажи