Експерт назова четири кросоувъра за под 40 000 лева, които са по-добри от надценения RAV4. Toyota RAV 4 е мега-популярен на вторичния пазар, което логично се отразява в цените. За осемгодишен RAV 4 днес собственикът може да поиска дори близо 40 000 лева.
Освен това цената зависи леко от пробега и оборудването. Задвижване на четирите колела или задвижване на предните колела - също няма голяма разлика.
Като цяло тази сума е повече от достатъчна за покупката на някой автомобил втора ръка в много добро състояние и с размери по-големи и/или клас по-високи от RAV 4.
Особено интересни са тези, които при равен пробег могат да струват... по-евтино от RAV 4 !
Разбира се, тук има тънкости. Изборът на големи употребявани автомобили трябва да се подхожда по-внимателно, дори само защото големите автомобили обикновено са по-скъпи за поддръжка. И не всички са толкова надеждни, колкото Toyota . Но несъмнено има привлекателни опции.
Volkswagen Touareg II
Дължина – 4801 мм срещу 4605 мм при RAV4. Пътният просвет е малко по-висок, багажникът е почти същият. Само задвижване на всички колела. Можете да намерите автомобили на 8-9 години с пробег под 150 хиляди км в добро състояние.
Каросерията е много устойчива на корозия, има здраво окачване, по-богато е оборудвана от RAV 4. И най-важното - няма роботи или компресорни двигатели, които са развалили много други модели на VW .
Аспириран VR 6 3.6 (CGRA, 249 к.с.) – комбинация от чугунен блок и директно впръскване. Горивната система реагира зле на нискокачествен бензин, но просто няма други заболявания. Много е надежден и минава над 400 хил.км без големи проблеми. Единственото е, че малко прекалява с разхода в града - той стига до 20-25 литра на сто км.
Дизеловият двигател 3.0 също е доста успешен в няколко модификации (основните са 204, 245 к.с.). Той е по-малко капризен от изцяло алуминиевата Toyota 2.2 на RAV 4 и издържа почти два пъти повече. Версията с ниска мощност е най-издръжлива.
Няма ръчна трансмисия на Туарега, а само 8-степенна автоматична трансмисия AL1000 – първоначално Aisin TR-80SD, модифицирана за специфични двигатели. Търпелив и с огромен ресурс.
Основният недостатък на Туарег всъщност е цената на притежанието му: харчи много, данъците са високи, консумативите и резервните части са скъпи. Втора ръка - някои дребни неща като ключалката на багажника, датчика за нивото на горивото и двигателя на нагревателя понякога се повреждат.
Kia Sorento Prime III
Дължина - 4800 мм, просвет малко по-малък, багажник по-голям от този на RAV4 - 660 срещу 577 литра.
Разполага със задвижване на предните колела. Няма ръчна скоростна кутия. Екстрите включват висококачествени двигатели и успешни шестстепенни хидравлични автоматични трансмисии.
Дизел D4HB 2.2 (200 к.с.) се намира на вторичния пазар по-често от бензиновите агрегати. Ресурсът му е огромен, но може би бензинът е по-рационален. Самият дизел не е особено чуплив, но е сложен, много взискателен към качеството на горивото и харчи литри масло.
Атмосферният G4KJ 2.4 (188 к.с.) има маслени инжектори и проблемът с протриването е значително смекчен. Дизайнът на облицовките също е променен. Няма 100% гаранция срещу повреди, но по принцип по-голямата част от двигателите могат лесно да изминат 250 хиляди км. Въпреки че наполовината на пробега, най-вероятно ще трябва да се борите с въглеродните отлагания - инжектирането е директно.
Тези, които се нуждаят от динамика, могат да обърнат внимание на V 6 3.3 (250 к.с.).
По отношение на оборудването Sorento не е по-лош от RAV 4. По отношение на цялостната надеждност той се намира малко по-долу заради бързото износване на консумативите на спирачната система и някои други болести, с които може да се живее.
Volvo XC 60 I
Да, да, шведският „премиум“ е на същата цена като масово произвеждания RAV4, чиито интериорни материали и шумоизолация не са никак впечатляващи. Търсим автомобили на 8-10 години с пробег около 150 хил. км.
Това също е кросоувър „малко по-голям от компактния“, дължина – 4644 мм. Багажникът е скромен, но просветът е 230 мм.
Дизеловите версии се продаваха в такива количества, че бензиновите версии не могат да бъдат намерени лесно. А и няма смисъл да търсите - всички са с "турбо" и имат много проблеми. Още по-трудно е да се намери 4х2, а почти напълно невъзможно - с ръчна скоростна кутия.
Основното предложение е изпитаният във времето дизел D 5 2.4 (181, 190, 220 к.с.) с минимум слаби места, считан за един от най-добрите, въпреки петте цилиндъра.
Младшият дизел 2.0 (150, 190 к.с.) също е доста добър. Разбира се, те изискват доказано гориво и много качествено масло, но всякакви внезапни повреди предсрочно са изключително редки.
Автомат - Aisin TF-80SC или по-модерната Aisin TG-81SC. Единственото, което може да се упрекне при тях е, че стандартната охладителна система не е достатъчно ефективна. Много шофьори на Volvo незабавно инсталират външен радиатор и намаляват интервала за смяна на маслото до 30-40 хиляди км. Тогава кутията ще изкара 300+ без големи ремонти.
По време на рестайлинга (през 2014 г.) заводът се отърва от редица дребни проблеми, значително подобрявайки надеждността. По отношение на комфорта и устойчивостта на корозия всичко е много добре. Недостатъкът е изключително скъпите резервни части.
Nissan Pathfinder IV
Дължина – 5042 мм, пътен просвет – 200 мм. Багажникът е над 400 литра за седемместна кабина. Само задвижване на всички колела. Търсим автомобили на 8-9 години, включително с пробег под 150 хил. км.
Недостатъкът на кросоувъра е единствената възможна комбинация от прост и издръжлив атмосферен VQ35DE V6 3.5 (249 к.с.) със съмнителен вариатор Jatco JF017E. Между другото, второто поколение Murano има същата комбинация и също се предлага за същите пари.
От друга страна, RAV 4 се продава и купува успешно с пробег от 150 хил. км. И над половината от четвъртото поколение RAV 4 е оборудвано с много по-крехък CVT, за който тези 150 хиляди км често са границата.
Модификацията RE0F10G JF017E на Nissan има фундаментално различен дизайн: вместо ангренажен ремък се използва верига, която е по-издръжлива. Това, разбира се, не прави CVT неразрушим, но наистина можете да разчитате на 200-220 хиляди км.
Няма много резерв по отношение на въртящия момент с толкова голям двигател. Така че е по-добре да не напрягате Pathfinder чрез подхлъзване и с влачене на ремарке. Но има много еластичен съединител на задния мост.
Окачването е малко хлабаво, а лагерите не се справят добре с нашите пътища. Има твърде много малки заболявания. В противен случай е трудно да се намери грешка в колата - за тези пари има почти рекордни нива на пространство и комфорт.
Заключение
Горното не са препоръки, а по-скоро варианти за разглеждане. С цялото ми уважение към RAV 4, не би трябвало да струва колкото Ford Explorer и Mazda CX -9 на подобна възраст и пробег. Не е нормално.
Между другото, защо не помислите за този вариант - на цената на Toyota можете да си купите Duster в много добро състояние, плюс къща на село.