Експертите от списанието Auto Bild се сдобиха с Vesta SW с ниво на оборудване Standard за 14 990 евро. Руската нова кола зарадва германските журналисти, преди всичко, с приятния си дизайн, просторния си салон и широко отварящите се врати.
Спомняйки си за предишните модели на Lada, германските журналисти отбелязват, че пластмасите в салона на Вестата е с доста прилично качество, без неприятен мирис. Към ергономията съществени претенции няма, но приборите и елементите за управление, по-специално аудиосистемата, изглеждат старомодно, сякаш са от миналия век.
Техническите характеристики, според германците, също са остарели, но при това съвсем не са лоши. 1.6-литров двигател с мощност 106 конски сили доста задоволително поддържа скоростта на магистралата, а и разходът на гориво е умерен - само 7.9/100 км според резултатите на измерванията.Кормилото, според германските експерти, не е достатъчно чувствително, а окачването твърдичко, но те подчертават, че Вестата не се стреми да бъде шампион във всичките дисциплини, като за класа си шасито е доста прилично.
Естествено, не се размина и без задочното сравнение с Dacia Logan MCV, която е доста по-достъпна - базовата цена е 7990 евро спрямо 12990 за Веста SW, но при това технически е по-сложна - използват се бензинови даунсайзнати двигатели, които дори и в Германия с хубавото им гориво и идеални условия за експлоатация може да се смятат за доста ненадеждни. Техническият консерватизъм на Ладата на фона на румънския конкурент може да стане преимущество. Изводът е, че Ладата е отличен избор за всекидневно возене без проблеми, само странното е, че по-старата техника е по-скъпа от съвременната.
Според резултатите от първото шестмесечие на 2018-а година продажбите на Лада Веста в Европа са нараснали с почти 25%.