Защо е опасно да караме с празен резервоар

  • 13.05.2020 9:05 /
  • 5916 /
  • 0
Защо е опасно да караме с празен резервоар

Да шофираш на лапма - точно това автомобилистите наричат ​шофирането на изпарения в резервоара. Ако често карате с последните литри гориво в резервоара, не забравяйте да прочетете тази статия. Ще ви обясним защо е опасно да карате на с празен резервоар.

Много хора знаят със сигурност, че нивото на горивото в резервоара на колата не трябва да бъде свеждано до минималните му стойности. Това важи особено през зимата и има редица причини, поради които не трябва да карате на празен резервоар, когато лампата светне. Въпреки това няма да стане нищо лошо, ако крушката мига и скоро ще напълните резервоара до горе.

Но непрекъснатото шофиране при сух резервоар е изключително вредно за колата - в перспектива този навик ще ви доведе до скъпо струващи ремонти.

Винаги пълен и чист резервоар за гориво е приятел, а не враг на колата

Горивото се взема от резервоара за от най-долната му точка - това е измислено от дизайнерите. Всичките утайки, вода и различни примеси, по-тежки от бензина, се събират изключително на дъното. Тези отлагания се всмукват в горивната система, където, бариерата, слава Богу, е горивния филтър.

Ако постоянно карате на почти празен резервоар, филтърът ще се запуши с много боклук, ще започне да работи по-зле и ще стане по-трудно за бензиновата помпа да изпомпва гориво.

Резервоарът трябва да се почиства поне веднъж годишно. По-добре е да започнете процедурата по-близо до есента, защото през зимата условията на работа на двигателя са по-тежки.

Задачата на собственика на автомобила е да го улесни. Още нещо, което трябва да запомните: водата неминуемо се натрупва в резервоара. Тя се появява там не толкова заради разредено гориво, а просто от уличния въздух.

Да предположим, че зареждате сутрин, когато мъглата е гъста, при дъждовно време, с мокър сняг или топенето му през пролетта на плюсовите температури и други условия, когато въздухът е изключително влажен. И какво?

Да, всичко е просто: колкото повече свободно пространство има в резервоара, толкова повече свеж въздух ще влезе там и, съответно, повече водна пара, която със сигурност ще се утаи като конденз по стените, а кондензаът бързо ще се плъзне към дъното и ще остане там, защото е по-тежък от бензина.

Горивните филтри обикновено не предпазват от вода и тя, смесвайки се с бензин в горивната камера, ще намали мощността или напълно ще блокира двигателя.

Ако бензинът е постоянно на ниско ниво, тогава процентът вода в него ще бъде много по-висок (и повече вода ще тече). Ето защо е по-добре да държите резервоара пълен, като се опитвате да го допълвате по-често. А ако водата замръзне в маркучите за бензин... По-добре е да не си представяте плачевните последствия.

Зимна роса в резервоар

Да, лесно можете да получите вода в резервоара при зимен студ от -20 ° C. На бензиностанцията резервоарите не се виждат - те са под земята. Там бензинът има температура от + 2-4 градуса, а в резервоара -20 ° C, както помним.

Топлото гориво от резервоара за зареждане, влизайки в резервоара на колата, се смесва със студа. Когато изключите двигателя, в него се образува вакуум, поради което въздухът от улицата ще започне да се всмуква в резервоара - благодарение на вентилационната система на резервоара, предназначена за отстраняване на експлозивни бензинови пари.

Влажният въздух ще направи истинска роса. На сутринта стартирате колата, а въздухът в резервоара, нагрят, излиза на улицата, а в замяна получава атмосферен въздух. Но водните капчици ще останат и описаната по-горе ситуация с росата ще допринесе за по-нататъшното им натрупване.

Няма да говорим за ефекта на водата върху горивната система (особено дизеловата). Колкото по-малко гориво, толкова повече вода ще има в него, тъй като там ще има място за въздух.

Съвременната горивна система, като е надеждно и ефективно, няма да може да придвижва горивото дълго време на "сухо“, защото тя се охлажда и смазва именно от това гориво. Например електрическата помпа, която се намира в резервоара, бързо ще се повреди, ако я оставите да изсъхне. В критични случаи, разбира се, можете да шофирате на празен резервоар, но само в критични.

През останалото време дръжте нивото на горивото в резервоара високо, а колата определено ще ви радва с отлична работа по-дълго време!

КОМЕНТИРАЙ