Топ 10 на колите втора ръка, които ръждясват най-бързо, за нищо на света не ги купувайте

https://auto.blitz.bg/saveti/top-10-na-kolite-vtora-rka-koito-rzdyasvat-nai-brzo-za-nishho-na-sveta-ne-gi-kupuvaite Auto.blitz.bg
Топ 10 на колите втора ръка, които ръждясват най-бързо, за нищо на света не ги купувайте

Десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите, пише Факти бг. 

Ето и кои са те.

1. Ford Focus II (2004-2010)

Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.

Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.

2. Ford Mondeo III (2000-2007)

Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).

Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.

3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)

Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.

4. Mazda 6 II (2007-2012)

Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.

5. Mazda 3 I (2003-2009)

Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.

Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.

6. Opel Astra II Classic (2004-2009)

Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.

7. Opel Corsa D (2006-2014)

Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.

8. Daewoo Matiz (1998-2007)

Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.

Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.

9.Mercedes ML W163 (1997-2004)

Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.

Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.

Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.

10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.

И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.

Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.

Горещи

Коментирай
5 Коментара
Български гражданин
преди 2 години

Защо няма нито един гоУф?!

Откажи
Zani
преди 2 години

Карам Форд фокус 2001.Който открие ръжда по него получава 1000 лв!

Откажи
Цачо
преди 2 години

Най добрата кола е СЛУЖЕБНАТА!!!

Откажи
Венцислав Велинов
преди 2 години

Mazda prymasi много удобен автомобил но корозията при него изяжда цялото купе,Несам виждал нещо по лошо при други марки

Откажи
Боко Риса
преди 2 години

Пълни глупости за фокус2 имам от 2г. Фокус 2.5 фейса ръжда няма никъде а аз него вардя и затова има тук там драскотини но ръжда не се е появила а от долу е като нова

Откажи