Шофьорските грешки, заради които салонът на колата се затопля по-бавно

https://auto.blitz.bg/saveti/shoforskite-greshki-zaradi-koito-salont-na-kolata-se-zatoplya-po-bavno Auto.blitz.bg
Шофьорските грешки, заради които салонът на колата се затопля по-бавно

Никой не иска да седи в студена машина, особено сутрин, след като човек едва се е измъкнал от топлото легло. Въпреки това, на повечето водачи на автомобили им се налага да се оказват в подобна ситуация отново и отново през сутрините.

Разбира се, седейки в студения салон, всеки иска да се загрее възможно най-скоро. Това, обаче, далеч не е толкова просто, колкото може да изглежда на пръв поглед. Много шофьори правят грешки, всяка от които значително забавя процеса на загряване.

 

1. Максимални обороти

Колкото по-мощно - толкова по-бързо. Всъщност това правило е съвсем вярно, но скоростта на работа на вентилатора не винаги означава, че салонът ще се затопли по-бързо. Особено, когато става въпрос за стартиране на автомобила със студен двигател.

Няма смисъл да поставяте вентилатора на максимални обороти, докато температурата на течността в охладителната система не достигне поне 50 градуса. Както може би се досещате, в противен случай вентилаторът просто вкарва студен въздух в салона. Не става по-лошо от това, но със сигурност няма да стане и по-добре.

Вижте какво се случва, ако се дръпне електрическата ръчна спирачка при 190 км/ч (ВИДЕО)

 

2. Дълго загряване на двигателя на място

Както показва практиката, дори през 2019 г. има хора, които не знаят, че съвременните двигатели са далеч от агрегатите от преди години, които с началото на зимата е трябвало дълго време да се загряват на място. Освен това, на празен ход, двигателят се загрява почти два пъти по-дълго, отколкото по време на движение. Съответно, колкото по-късно двигателят загрее - толкова по-късно топлият въздух може да насити салона на колата.

Как да шофираме безопасно при силен дъжд

3. Отказ от циркулация

И накрая, третата грешка, която също не позволява на водачите да затоплят салона по-бързо, е отказът от режима на циркулация на въздуха. Много хора все още смятат тази опция за откровено безполезна. Този подход към въпроса е заблуждаващ.

Работата е там, че по време на работа на този режим, вентилацията на машината поема много по-малко студен въздух от улицата и се опитва да „прогонва“ този, който вече е вътре в колата. А това от своя страна означава, че колата, която току-що е започнала да се затопля, няма да се охлади толкова бързо заради температурната разлика на температурата извън салона и вътре в него. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай