По есенните пътища шофьорите често се оказват в стресови ситуации зад волана. Всеки, който е добре подготвен и реагира правилно, ще бъде по-безопасен на пътя, казва посланикът на марката Dekra и пилот на автомобил за безопасност във Формула 1 Бернд Майлендер.
Най-важното е да не се разсейвате твърде много от бордовата информационно-развлекателна система, пътниците или дори мобилния си телефон.
Ако вали обилен или продължителен дъжд, в зависимост от състоянието на пътя, може да се събере вода по пътя. Коловозите са особено податливи на това. „Колкото по-рано видя, че пътят пред мен е нещо повече от мокър, толкова по-добре мога да реагирам“, обяснява Бернд Майлендер - „Най-важното: намалете скоростта.
По време на аквапланинг между пътя и гумите се избутва воден клин, което кара автомобила да изплува. Тогава спирането и управлението са трудни, защото колелата нямат добра връзка с асфалта. Но ако вече съм намалил скоростта, предварително, това може да помогне дори да не възникне критичната ситуация."
Коя е системата, създадена от шофьори, способна да пести до четвърт от парите им
Правилното кормилно управление може да бъде от решаващо значение не само в случай на аквапланинг, но и в други критични ситуации - например, когато трябва да избегнете внезапно появило се препятствие като диво животно на пътя. „Важно е да насочвам точно там, където искам да отида“, казва Майлендер, цитиран от "Ауто прес".
На пръв поглед това звучи като априорна истина, но е важен съвет за безопасност: „Ако завивам прекалено силно в критична ситуация на шофиране, често влошавам ситуацията. Намесата на кормилното управление трябва да бъде прецизно измерена. Правилното насочване на очите е от решаващо значение, защото където виждам, натам и отивам."
От професионална гледна точка това, което е важно при избягване, е винаги да спирате и да управлявате. "Пред препятствие целта винаги трябва да бъде да се избегне сблъсък. Но ако това не е възможно, скоростта играе решаваща роля за последствията. Ето защо за мен всяка маневра за избягване определено е маневра за спиране."
За да бъде успешно управлението и спирачната намеса, например при завиване, правилната позиция на седене и положението на волана също са важни. Опитният шофьор на кола за безопасност препоръчва да седнете сравнително изправени и да държите волана с две ръце, приблизително „в 9 сутринта и 3 следобед“ на лостовете, с леко свити ръце.
Краката също трябва да са ясно свити в нормална позиция за шофиране. „За да мога да приложа максимално количество сила за бърза реакция.“
Това са автомобилите с най-добрите седалки СНИМКИ
Особено през есента въпросът с вятъра винаги играе роля по улиците. Внезапните странични ветрове са особено опасни. „Сложното при вятъра е, че – за разлика от мокрото, например – не мога да го видя, а го усещам само когато влияе върху стабилността ми при шофиране“, казва Майлендер. Колкото по-голямо е превозното средство и колкото по-висока е скоростта, толкова по-голямо може да бъде влиянието на вятъра.
Страничен вятър често се появява на мостове, но колата може също внезапно да получи страничен тласък след изпреварване на камион, излизане от тунел или гора. Препоръка на Mayländer: „Не се оставяйте да бъдете изненадани, поставете темата за страничния вятър на радара си и веднага щом го усетите, насочете се срещу него по премерен начин.“
Някои големи магистрални мостове също са оборудвани с ветропоказатели или ветропоказатели. „Ако са надути по посоката на вятъра, определено трябва да реагирам и да намаля скоростта.“