Ще се опитаме откроим петте основни проблема, които могат да се случат с автомобила в летните горещини. Освен това ще ви дадем прости препоръки, които ще помогнат да се намали рискът от прегряване и повреда на редица агрегати и детайли.
Теч на гориво
Опитните шофьори знаят, че не трябва да пълнят резервоара докрай, когато времето стане горещо.
Тази препоръка става двойно по-актуална, ако след зареждане с гориво не тръгвате веднага на път, а паркирате автомобила.
В този случай каросерията на автомобила под преките слънчеви лъчи ще започне да се нагрява силно (до 50-60 градуса) и вътрешното налягане в резервоара за гориво неизбежно ще се повиши.
Ако бензинът или дизеловото гориво са до под капачката, то капките гориво могат да се изтласкат навън през вентилационния клапан или през недобре затворения капак на резервоара за гориво. И това е най-малката от всички злини.
Най-лошият сценарий е пожар, причинен от случайна искра или угарка от цигара. Освен това е опасно в горещо време да шофирате с пълен резервоар по неравен път. Тогава горивото може да изтече и ако попадне например върху загрелите се компоненти на спирачната система, може да има печални последици.
Повреди на гума, пластмаса и стъкло
Поради големия процент естествен каучук в гумите, структурата му се нарушава от слънчевата радиация.
Ако температурата в топлинната точка надхвърли 50 градуса за продължителен период от време, това може да доведе до разслояване на материала на гумата. В повечето случаи по страничните стени се появяват характерни пукнатини и се влошават свойствата на протектора.
Освен това високите температури оказват отрицателно въздействие върху вътрешната облицовка на салона. Възможно е фугите на панелите да се разширят, което ще доведе до скърцане на пластмасата.
Кожената тапицерия може също да се напука с времето от прякото излагане на слънце. И накрая, топлината е опасна за предното стъкло, особено когато то е напукано. Шансовете за получаване на по-големи пукнатини се увеличават, ако се подаде студен въздух от климатика върху затопленото стъкло или се отиде на автомивка със затопления на слънце автомобил.
Как може да се съсипе колата с поставяне на допълнителна шумоизолация
Проблеми със спирачки
За никого не е тайна, че през горещото лято вероятността от прегряване на спирачната система се увеличава. Това най-често се дължи на използването на стара спирачна течност.
В каналите могат да се образуват въздушни мехурчета, които да доведат до влошаване на забавянето или дори до пълна повреда на спирачките. Освен това е известно, че при често и активно спиране в горещо време, особено по планински склонове, старата спирачна течност кипи по-бързо.
В същото време, точно в горещо време, износените спирачни тръби, изработени на базата на синтетични каучуци, могат да започнат да пропускат, което също може да доведе до произшествие.
И накрая, при автомобилите без ABS спирачната ефективност в горещо време се намалява от прегряване или от задръстване на буталата в съпортите и цилиндрите.
Система за охлаждане на двигателя
Проблемите с охладителната система на двигателя започват да се задълбочават в горещо време, обикновено когато в радиатора има антифриз, който не е сменян от дълго време (повече от три години или 45 хил. км).
Проблемът с кипенето на охлаждащата течност най-често се задълбочава от механични повреди на радиатора или просто от запушени негови клетки. Други чести виновници за прегряването са неизправният термостат, капачката на разширителния съд, помпата, повредата на охлаждащия вентилатор и понижаването на налягането в охладителната система. В горещо време всяка от тези неизправности ще се прояви по-бързо, отколкото в по-студените сезони.
What Car назова най-надеждните и най-проблемните употребявани кросоувъри СНИМКИ
Акумулатор
Общоприето е, че акумулаторът е изложен на екстремни натоварвания само през зимата, когато се извършва така нареченото "студено" стартиране на двигателя. При екстремни горещини обаче експлоатационният живот на батерията също бързо намалява.
Работата е там, че при постоянни високи температури процесът на саморазреждане на акумулатора протича по-бързо, което води до преждевременно стареене и повреда. Налице е и физическо изпарение на вода от електролита в частите на батерията.
Това намалява нивото на електролита и оголва плочите. Вследствие на това капацитетът на акумулатора и стартовият ток ще намалеят. Освен това клемите на батерията се окисляват по-бързо в горещо време, което също влошава работата на акумулатора и намалява живота му. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!