Пет начина, по които ние убиваме автомобила си през зимата

  • 21.01.2020 9:11 /
  • 39623 /
  • 0
Пет начина, по които ние убиваме автомобила си през зимата

Недостатъчно подгряване 

Често пишем и ще продължаваме да пишем, че макар и минимално подгряване е необходимо на всеки,дори и на най-съвременния автомобил, при това не само през зимата. Но зимата - най-вече. 

Пет минути са достатъчни, за да може двигателят и скоростната кутия да се подготвят за натоварванията при движение. Но дори след краткотрайния подгрев е необходимо още пет минути двигателят трябва да се форсира максимално плавно, до не големи обороти. 

Ако все пак вие искате са си изразходвате времето и парите за ремонт, давайте газ "на студено".  

 

Резките ускорения и спирания може да изглеждат ефектно, но ефектността няма да е от полза за вашия двигател. 

2 "Веселите" стартове и спирания

Старта с буксуване на всичките светофари, дори с добре загрят двигател, ще ви помогнат колкото се може по-скоро да си смените гумите и лагерите по окачването. 

Ако автомобилът е с механична скоростна кутия, може да смените и съединителя. Ако е с автомат, пакетът с фрикционите. 

При рязък старт на автомобила с гуми с шипове, въпросните се изваждат от гнездото и гумата "оплешивява". 

Рязкото спиране пък води до бързо износване на гумите и детайлите на спирачната система. Отчасти страда и окачването, получаващо допълнително натоварване. 

3. Завиването с ръчната  

Младежите, нагледал се на всякакви филми с дрифтове, обичат да дърпат ръчната спирачка с повод и без повод: за да преминат през някой завой с ефектен дрифт или да обърнат на практика на едно място.

При определен опит ефектът може да е наистина зрелищен,но ръчната спирачка на обикновените автомобили принципно се отличава от ръчката на колата за дрифт и дълго няма да издържи такива издевателства. 

Като начало кабелът на ръчната се изтегля, а след време просто спира да работи. Това упражнение оказва лошо влияние и върху носачите и шарниците. А ако автомобилът е с автоматична скоростна кутия, и върху скоростите. 

Още по-негативно влияние оказва рязкото дърпане на ръчната върху вариаторите. Впрочем, конструкторите на тези автомобили използват електромеханична спирачка, изключваща "палавостите".

Ще я измия лятото 

Мнозина за шофьорите, които смятат, че миенето на колата през зимата е излишен разход на пари и време. Нали след само половин час колата отново ще е мръсна. А иначе, изтриваш стъклата и тръгваш на път. 

Но, първо, от изтъркването на стъклата на сухо те се надраскват, а второ, слоят мръсотия по каросерията става все по-голям и води до корозия. 

Не забравяйте, че зимата мръсотията по пътя съдържа соли и реагенти, които могат да бъдат активни и в сух вид. да не говорим, когато са мокри. 

Освен това, заради мръсотията се окисляват и контактите, по-бързо се износва изолационният слой на електрическите кабели. 

Мръсотията прониква в триещите се части на ходовата част. Затова през зимата колата трябва да се мие толкова често, колкото и през лятото. 

Замръзналата мръсотия в джантите предизвиква дисбаланс, заради който по-бързо се износва гумите, лагерите, детайлите на кормилната уредба. 

А и просто комфортът се губи. Обръщайте внимание на това при всяко миене и почиствайте джантите максимално внимателно. 

5. Паркиране в преспата 

Нищо не може да се сравни по ефективност с продължителното паркиране на автомобила в преспа. 

Най-вероятно сте виждали коли, които са затрупани до тавана с мръсен, замръзнал сняг. Той "убива" в колата буквално всичко - електрическата инсталация, гумените детайли, металните, пластмасовите, детайлите на салона (абсолютно херметични коли няма, попада понякога сняг). 

Корозията вреди не само на каросерията, но и на детайлите на окачването, спирачната система, трансмисията, може да проникне и в двигателя.  

Престоялият в преспата автомобил най-вероятно ще е и с паднал акумулатор, а и горивото в резервоара частично губи своите свойства - заради изпаренията, окисленията, разпада на добавките. 

На дъното на резервоара се образува утайка, която след това оказва негативно влияние върху горивната система. 

Затова след продължително стоене на старо гориво в резервоара е необходимо то да бъде "разредено" със свежо. 

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни материали за всеки!

КОМЕНТИРАЙ