Основните грешки, допускани при монтаж на аудио система в колата

https://auto.blitz.bg/saveti/osnovnite-greski-dopuskani-pri-montaz-na-audio-sistema-v-kolata Auto.blitz.bg
Основните грешки, допускани при монтаж на аудио система в колата

Хората подхождат към организацията на автомобилното аудио в колата си по различни начини. Някои се задоволяват, като само инсталират стандартен комплект с радиоприемник и два високоговорителя, други само леко регулират работата на стандартната система, а трети изграждат музикална станция на колела почти от нулата, влагайки цялата си душа в процеса.

И всички тези три категории собственици на автомобили са обединени от риска да допуснат грешки.

Автомобилното аудио, дори и в най-простите схеми за изпълнение, изисква да се вземат предвид много нюанси, чието игнориране често води до проблеми в работата на системата.

Дори опитни ентусиасти не са имунизирани от риска на загуба на допълнителни пари, време и усилия.

В същото време в повечето случаи се допускат едни и същи фундаментални грешки. Те ще бъдат обсъдени по-долу.

Липса на посока

Автомобилното аудио е по-разнообразен феномен, отколкото просто система за възпроизвеждане на музика. Естеството на звука може да бъде различен в зависимост от това кой параметър се подчертава - качество и яснота, обем, сила на баса или балансирано решение. 

Липсата на ясна посока към определена цел за изграждане на автомобилно аудио ще доведе до чувство на неудовлетвореност и необходимост от промяна.

Същата липса на ясна представа за целта на музикална система още по време на инсталационния процес кара много хора да мислят за възможна промяна в набора от компоненти или електрическата схема впоследствие.

Преоценка на задната акустика

Изчислението е просто: да се осигури отзад максимална мощност, така че да "удари" оттам. Въпреки това, добрият звук се постига, наред с други неща, благодарение и на правилното местоположение на акустиката пред слушателя.

Практиката показва, че хората, които са имали успешен опит в поставянето на предни високоговорители, са безразлични към звука отзад.

Това, за което задните високоговорители могат да бъдат полезни, е лесната поддръжка на основния звук.

Например, не е лошо, ако по този начин бъде възможно да се повиши плътността на цялостната звукова картина.

Недозахранване

Широка гама от проблеми с аудиото на автомобила в крайна сметка се свеждат до грешки при захранването.

Симптомите са прегряване, елементарна повреда на компонентите, мигащи фарове и др.

Основата за такива проблеми често се създава чрез закупуване на комплект за свързване без координация с функционалните компоненти на системата и нейният капацитет.

Например, когато напречното сечение на окабеляването не съответства на консуматора. И ли пък ако системата вече е изградена, но с течение на времето основни компоненти се актуализират отново, без да се вземат предвид характеристиките на старата система с ниска мощност.

Монтаж без звукоизолация

Когато изграждате аудио за автомобили, не можете да се откажете от звукоизолация и вибрационна изолация. В колата възпроизвеждането на музика се поддържа не само от високоговорителите, но и от купети ѝ.

Всъщност металната рамка на автомобила е огромна мембрана, която поради високата си способност да резонира, може да играе в ритъма на високоговорителите.

И този ефект трябва да бъде елиминиран, включително от съображения за запазване на целостта на самото купе и неговите елементи.

Залагайте "максимални" стойности на мощността

При определянето на мощността на високоговорителите и усилвателите трябва да се подхожда с известна степен на скептицизъм. На първо място, това се отнася за числата, на които се приписва MAX. Мнозина погрешно приемат тази стойност като показател за реалната максимална мощност, която често няма нищо общо с практиката в живота. Особено когато става въпрос за бюджетни сегменти. 

Надеждна отправна точка ще бъде мощност с послепис RMS. Тази стойност също не е лишена от условности, но е много по-близо до действителните показатели на изходната мощност.

Монтаж на "сватбарски" високоговорители

Любим похват на хората, който обаче не води до възпроизвеждане с високо качество.

Такива високоговорители осигуряват силни средни и високи честоти, а пропуските се компенсират от високочестотни пищялки. Недостатъкът на това решение е, че при високо ниво на чувствителност липсва ход на мембраната.

В резултат на това, без външен усилвател и фина настройка на честотните прекъсвания, такава система ще бъде силно ограничена в работния диапазон.

Избор на субуфер, без да се взема предвид дизайна на колата

Субуферът трябва да свири по посока на кабината, а не в багажника. Често собствениците на седани страдат от пренебрегването на това правило, чийто дизайн налага ограничения върху разпространението на звука вътре в автомобила.

В същото време хечбеците и комбитата могат да бъдат оборудвани със "събове" с по-ниска мощност, ако е осигурена правилната посока към слушателя.

Отказ от минуса на купето

Смята се, че тази опция за захранване е по-лоша от стандартното отделно окабеляване. По отношение на цялостната естетика, това наистина не е най-добрият вариант. Но какво да кажем за практическата стойност и функционалност?

В повечето случаи минусът от купето се оправдава, показвайки прилични резултати за проводимост. Дори в сравнение с отделното окабеляване е възможно да се постигне по-добър хранителен ефект. 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Онзи
преди 1 година

Що пишете само глупости??? Толкова разхвърляна и некомпетентна статия, че ..!

Откажи