Какъв е идеалният годишен пробег за автомобил

https://auto.blitz.bg/saveti/kakv-e-idealniyat-godisen-probeg-za-avtomobil Auto.blitz.bg
Какъв е идеалният годишен пробег за автомобил

Когато купуваме употребяван автомобил, първото нещо, което гледаме, е километражът и свързваме тези данни с възрастта на автомобила. Но не само тези параметри сигнализират за действителното състояние на автомобила. И така, на какво още трябва да се обърне внимание?

Състоянието на превозното средство не винаги зависи от неговата възраст и от броя на изминатите километри.

Трябва да се вземе предвид и държавата, в която автомобилът е бил управляван по-дълго време, условията и начина на експлоатация, броя на собствениците и техните навици на шофиране, броя на произшествията, вида на автомобила и общото му състояние.

Както разбирате, списъкът с подобни данни далеч не е пълен, но трябва да се вземат предвид поне тези параметри.

С какво е добър и лош "средният" пробег

На пръв поглед идеалният вариант за покупка изглежда автомобил, чийто собственик в продължение на няколко години е изминавал годишно от 15 хил. до 20 хил. километра. Теоретично това наистина е така, но при покупката е необходимо да се установи в какъв режим са изминати тези километри.

Ако става въпрос за режим "дом-вила" или "дом-работа-дом", имате късмет, такъв автомобил вероятно е свеж и можете спокойно да го вземете, дори да не е твърде млад.

Как да удължим живота на спирачните дискове на колата

Съвсем друга работа е когато автомобилът е използван изключително в градски задръствания или, още по-лошо, на офроуд или разбити селски пътища.

Типичният за мегаполиса алгоритъм на шофиране "газ - спирачка" оказва негативно влияние върху много системи на автомобила. На първо място страдат двигателят, трансмисията и спирачната система. При шофиране по пресечен терен и дупки окачването поема основния удар върху себе си.

С какво е лош автомобил с пробег като на такси

Автомобилът с пробег от няколкостотин хиляди километра най-вероятно е бил използван като такси или пък редовно е бил каран от извънградската къща до офиса в града и обратно.

Недостатъците на този вариант също са очевидни. Например в автомобил с триста-четиристотин километра пробег има много елементи и консумативи, които са изчерпали напълно своя ресурс. Това обаче не означава, че не е необходимо да се купуват подобни коли. Но е необходимо да се разбере, че на година такъв автомобил изминава средно около 100 хил. км.

Затова не е добър вариант да вземете дори петгодишно такси. Освен това, колкото повече пробег, толкова повече произшествия. Почти сигурно е, че тези автомобили ще бъдат амортизирани доста, с износени седалки и надраскани или спукани предни стъкла.

Във всеки случай трябва точно да разберете как и кога е бил обслужван този автомобил, какво масло е използвано и какви консумативи и резервни части са били закупени. В противен случай е по-добре да откажете да го купите.

Какво не е наред с минималния пробег

Подобни оферти не са рядкост в онлайн магазините. "Пробегът е 30 000 км, а автомобилът е на пет години. Съпругата шофираше с нея до магазина или до вилата".

Или, да речем, вариант като този - "продавам колата на баща ми, пенсионер, той караше от време на време, 15 хиляди км пробег".

Дори такива предложения да не са лъжа и пробегът да не е измама, не трябва да се бърза с покупката. Всъщност, ако един автомобил не се кара, а стои предимно в гараж, това също се отразява отрицателно на техническото му състояние.

Какви инструменти винаги трябва да има в багажника на автомобила

Много е вероятно акумулаторът на автомобилите, които прекарват по-голямата част от живота си в гараж или в двора, да не е в най-добро състояние. 

А процесът на разреждане на батерията се ускорява многократно от зимните студове. Ако автомобилът стои дълго време на слънце, без движение, лаковото покритие и гумите страдат, както и чистачките и салонът.

Освен това, уплътнителните елементи може да изсъхнат. Процесът на корозия на метала на каросерията също става по-активен. От само себе си се разбира, че горивото и моторното масло също се влошават. Ето защо, ако автомобил, който е престоял дълго време на едно място, се подкара веднага, това определено няма да допринесе за здравето на агрегата и горивната система.

Как да не сбъркате при покупка

При покупка на употребяван автомобил много по-важно е да се разберат подробностите за начина, по който е била използвана машината, а не настойчиво да се гледа пробегът и възрастта. Струва си и да проверите реалния пробег на желаната кола в дилърски център.

Между другото, ако одометърът е бил "манипулиран", продавачът вероятно ще се откаже от подобна процедура. Косвени признаци за измама с километража са състоянието на седалките, предпазните колани (включително задните), праговете, предното стъкло и предната броня. Голямо количество драскотини, и вдлъбнатини трябва да обезпокоят евентуалния купувач.

Заключение

Като цяло експертите препоръчват за покупка автомобили с максимален пробег от 75 000 км. на възраст до четири или пет години. За автомобили, които никога не са били в задръстване, е приемлив среден годишен пробег от 15 000 км.

Купувайки такъв автомобил, можете да очаквате не само, че ключовите агрегати няма да се повредят в най-неподходящия момент, но също така, че автомобилът няма да скърца при неравности, окачването му ще е нормално, оборотите на двигателя няма да варират и че няма да се нуждае от спешно доливане на масло. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

 

 

Горещи

Коментирай