На автомобилното изложение в Шанхай, главният изпълнителен директор на марката Оливър Блум призна, че компанията може да спре да продава автомобили, задвижвани от батерии, в Китай в обозримо бъдеще.
„През следващите две или три години ще видим дали Porsche ще съществува тук като електрическа марка.“ Причината е прозаична: продажбите са ниски, а ценовото ниво, „подходящо за Porsche“, е твърде високо според китайските стандарти.
Шефовете на Porsche нямат намерение да участват в „ценови войни“ и да преследват обеми на продажбите. Щутгарт обаче не може да игнорира китайските конкуренти, защото през 2024 г. търсенето на Porsche в Китай е спаднало с 28%.
Поради провала на електрическите превозни средства на немската марка, топ мениджърите загубиха постовете си и сега Porsche е готова да признае поражението си и напълно да премахне линията „батерии“ от Китай.
Решението обаче ще бъде взето, след като немската компания оцени търсенето на Macan EV и бъдещия Cayenne EV в дългосрочен план.
Очаква се флагманският електрически кросоувър да излезе в края на 2025 г. Съдейки по изявленията на Porsche, новият продукт няма да е евтин.
Любопитно е, че Оливър Блум не смята Xiaomi SU7 Ultra за конкурент, тъй като „китайците“ не могат да се сравняват с шофьорските характеристики на Porsche. Седанът от Поднебесната империя обаче струва четири пъти по-малко от Taycan Turbo GT.
Porsche няма уникална линия за Китай и компанията рядко пуска специални версии ексклузивно за Поднебесната: човек може да си спомни само 718 Spyder с 2.0 турбо двигател вместо 4.0 атмосферен.
Конкуренти като Audi, BMW, Mercedes и дори Jaguar инвестират в по-дълги версии и по-малки двигатели.