Големите температурни промени през зимата не са от полза по принцип за цялата кола, но стъклата страдат най-много. Те се повреждат по време на почистването от сняг, стават по-крехки от неправилно отопление и размразяване.
Ако предното стъкло има незначителни повреди - например от камъчета, то през зимата от тях могат да се получат пукнатини. Това обикновено се случва, когато машината се загрява. Ако водачът не насочва потока топъл въздух към стъклото, а отоплява само салона, процесът на разрушаване се засилва.
Предната част на корпуса, загрявана от печката, започва леко да се разширява и деформира. Част от напрежението попада върху стъклото. Ако е замръзнало през нощта, то очевидно става по-крехко. Неравномерното нагряване го натиска допълнително в различни посоки.
При температури под -15 градуса вероятността от пукнатини през зимата е много висока. Важно е колата да се загрее равномерно.
Какво масло е най-добро за автомобилния двигател през зимата
Друга грешка, която допускат шофьорите, са опитите им да ускорят размразяването на прозорците с помощта на гореща вода. Дори ако температурата й е около 50 градуса, а на улицата температурата е под нулата, тогава разликата е напълно достатъчна, за да повреди не само стъклото, но и боята.
Ледът наистина ще се стопи, но някъде ще започне да расте пукнатина. Може да се провокира и чрез потупване и твърде активна работа със стъргалото. Понякога шофьорите полагат твърде много усилия и замръзналият триплекс ще се напука. Дори ако пукнатината не се появи веднага, то поради парче лед, откъснато с усилие, стъклото може да се помътни и да се покрие с драскотини.
Ако забележите дори микроскопични повреди по стъклото през зимата, по-добре е незабавно да отидете в сервиза, за да бъдат поправени и да забавите появата на пукнатини. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!