Експерти посочиха най-големите глупости, които вършат шофьорите при аквапланинг

https://auto.blitz.bg/saveti/eksperti-posochikha-nay-golemite-gluposti-koito-vrshat-shoforite-pri-akvaplaning Auto.blitz.bg
Експерти посочиха най-големите глупости, които вършат шофьорите при аквапланинг

Днес се очаква "голямото прибиране" след почивните дни за Великден. Огромен трафик, изнервени шофьори и за съжаление, доста често пътни инциденти. Как да избегнем задръстванията и как да се приберем безпроблемно? Темата в студиото на Сутрешния блок на БНТ коментираха Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.

Аварийната лента не е за движение, а точно за принудително спиране, ако има повреда. Освен това, тя би могла да се използва от средства на Пътна помощ при инциденти, обясни Бондаренко след серията от глоби за шофиране в аварийна лента преди началото на серията почивни дни.

Как да проверим горивната система на колата с 1 гумена ръкавица

Малинка Бондаренко, Съюз на българските автомобилисти: Не само гумите трябва да проверим, но и всички системи, свързани с безопасността на движение - осветителната, сигналната уредба, дори отоплението вътре.

Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Най-важното нещо е да се провери дали алкохолът се е изпарил след толкова празнични дни и второ, да се избере някакъв нормален час на прибиране. Има два варианта - ранен следобед или късен вечерен час, когато няма тапи. Освен това, има доста шофьори, които не са подготвени за шофиране в тапи.

Шофьорът припадна, какво трябва да направят пътниците

Експертите обясниха и как трябва да реагираме, ако попаднем в аквапланинг - явление, случващо се при мокра настилка на пътя.

Малинка Бондаренко, Съюз на българските автомобилисти: Последната глупост по време на аквапланинг е да се натисне педала на спирачката или да се върти волана наляво - надясно. Не трябва да се правят абсолютно никакви експерименти с автомобила, трябва най-вече водачът да бъде спокоен, да не се панира.

Спирачките отказаха, какво да направи шофьорът, за да оцелее

Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Трябва да се спазва елементарното правило на двете секунди за дистанцията - ако я спазваме, ако предвиждаме водата, която се стича по пътя, нещата ще си дойдат на мястото./auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
1 Коментара
кибик
преди 5 години

експерт за 2 секунди

Откажи