Автомобилните екстри, които могат да доведат до негативни последствия

  • 06.01.2020 8:50 /
  • 11314 /
  • 0
Автомобилните екстри, които могат да доведат до негативни последствия

Какви ли не опции има днес един нов автомобил! Всяка една от тях е внимателно премислена и създадена изключително за комфорта и безопасността на шофьора и пътниците. 

Но, както ни е известно, всеки медал има две страни. 

Оказва се, че някои опции не са толкова безобидни, колкото ни се струва на пръв поглед. 

Подгрев на седалките

Тази опция не може да не се оцени по достойнство. Зимата по-добре да не се качваш веднага в колата, особено ако салонът ти е кожен. Седалките се охлаждат доста силно и, ако се приземиш на тях, без да подгрееш поне малко, то може направо да се "изгориш" от студ дори през дрехите. 

На всички е известно до какво води преохлаждането. Сред последствията са остри респираторни заболявания, изостряне на хроничните патологии, проблеми с дихателната система, цистит, простатит. 

При това не трябва да се злоупотребява и с подгряването. Особено мъжете. Учените са доказали, че дори малко надвишаване на комфортната температура, която е около 34-35 градуса, заплашва репродуктивната функция на мъжа. 

Затова използвайте тази опция само за кратко време.

Климат-контрол

Тази функция помага да се преживее адската жега или лютия студ. Но знаете ли, че и климатикът може да ви нанесе вреди? Както изглежда, от въздуховодите духа само студен въздух, в резултат на който се изстудява целия салон. 

Само, че с климатика също може да се прекали. Какво прави почти всеки шофьор, криещ се в колата си от лъчите на палещото слънце? Естествено, насочва целия въздух към себе си, за да се наслаждава на хладното, залагайки максимално ниската температура. Това обаче може да доведе до простуда. 

Настоятелно се препоръчва първо да отворите вратите на колата и малко да я проветрите. Едва тогава запалете двигателя и настройте комфортната за вас температура - това е около 20-22 градуса. 

Не си мислете, че така ще ви е твърде топло. Ако навън в този момент температурата е 30+ градуса, то разликата от 8-10 градуса вие ще почувствате със сигурност. 

Най-важното обаче е да не насочвате въздушната струя директно към себе си, колкото и да ви се иска. Охлаждането трябва да бъде равномерно, а не концентрирано. 

Не се учудвайте: дори през лятото може да се сблъскате с проблем, като преохлаждане на лицето. 

Последствия ще са зачервяване на кожата, изтръпване, а след това и избледняване на горните слоеве на кожата, сърбеж, парене, дори отоци. 

Дистанционно запалване на двигателя 

Мнозина се чудят какво не ѝ е наред на тази опция. Зимата може директно от вкъщи да си запалиш двигателя, а след това, след няколко минути, да се качиш във вече затопления автомобил.  

Но и тук има нюанси.

Например, шофьорът може да забрави да провери нивото на маслото, а след това през нощта двигателят да се запали няколко пъти, което ще доведе до сериозни проблеми. Освен това, честите стартове на студен двигател не водят до нищо хубаво. 

Тази експлоатация на двигателя през зимата е съпътствана от засилено износване на двигателя и намаляване на неговия ресурс. 

Маслото се сгъстява, преминава по-трудно по магистралите, поради което в първите секунди на студения старт двигателят изпитва така наречения глад за масло. 

Това води до износване на стените на цилиндрите и буталата, и всичките останали механизми, изискващи смазване в двигателя. Това обаче не е всичко! 

Студеният старт е опасен и за хората, живеещи в къщи, които имат собствени гаражи. Ако човек случайно натисне комбинацията, която активира старта на двигателя, но не забележи това, то хората, които се намират в гаража или около него може да се отровят с отходните газове. 

Изводи 

Естествено, прогресивното движение напред на автомобилната индустрия заслужава уважение. Но не трябва веднага да се хвърляме и да разчитаме на всичките удобно опции. Както вече може да се убедите, някои от тях крият в себе си доста обясними опасности. 

Просто използвайте полезните функции с мярка, осъзнавайки последствията от тях. 

КОМЕНТИРАЙ