5 съвета, с които акумулаторът на колата ще ви служи 2-3 пъти по-дълго

https://auto.blitz.bg/saveti/5-sveta-s-koito-akumulatort-na-kolata-shche-vi-sluzhi-2-3-pti-po-dlgo Auto.blitz.bg
5 съвета, с които акумулаторът на колата ще ви служи 2-3 пъти по-дълго

Когато акумулаторът е в експлоатация вече за поредна година, тогава няма нищо изненадващо във факта, че неговият заряд се изчерпва все по-бързо и по-бързо. В един момент работата на важното устройство изобщо ще стане невъзможна.

Повечето модели не служат повече от 3 години, най-устойчивите могат да издържат 5, докато някои специалисти казват, че акумулаторът може  да бъде накаран да работи дори 10 години. Следните съвети ще ви помогнат в постигането на тази цел.

 

1. Чистотата е ключът към "здравето" на акумулатора

На първо място, винаги трябва да поддържате акумулатора чист, както и неговите клеми. Нечистият корпус и контакти събират прах и мръсотия, а това от своя страна допринася за изтичане на заряда в батерията. За да се влошат нещата, окисляването и омасляването няма да позволят пълното зареждане на устройството от мрежата или резервната батерия. Част от ценната енергия ще бъде загубена още на етап зареждане.

 

2. Проверка на мрежовото напрежение

Необходимо е редовно да се проверява напрежението в мрежата. Това трябва да се прави не с помощта на наличните устройства на панела, а с помощта на волтметър. Процедурата е проста и всеки водач може да се научи сам да прави такава проверка. В повечето случаи напрежението не трябва да пада под 13,5 волта при натоварване и да бъде на 14,2 волта без него.

 

3. Изключване на излишното

В никакъв случай не е необходимо да поставяте в автомобила допълнителни потребители на енергия от акумулатора, разбира се, ако искате да увеличите живота на батерията. Определено не бива да се поставя и нещо без квалифицирана помощ. Защото е възможно не само да се повреди батерията много рано, но и да се извади от строя електрическата мрежа на автомобила.

Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия

 

4. Проверка на електролита

Много водачи по някаква причина забравят, че електролитът в акумулаторите трябва да се проверява редовно поне веднъж на три месеца. В противен случай, има всякакъв шанс да се возите месец-два с практически сухи пластини в акумулатора. Не е необходимо да се подчертава, че подобно нещо никога няма да е от полза за устройството.

3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва

 

5. Проверка на нивото

И накрая, в никакъв случай не трябва да се забравя за проверка на нивото на заряд в батерията. Това трябва да се прави всеки месец, за да се какво е положението и да се сравняват показателите за капацитет и напрежение. Последното не трябва да пада под 12,5 волта. В противен случай това означава, че батерията вече е загубила поне половината си заряд.

Навременното зареждане, правилната грижа, поддържането на чистотата и редовното наблюдение ще удължат живота на дори евтините модели акумулатори 1,5-2, а дори 2-3 пъти. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

Горещи

Коментирай
6 Коментара
Бейби.Шу
преди 4 години

Нищо ново, но аз бих добавил, знам го от стар работник в станция за обслужване на акумулатори : добре е, акумулаторът всеки месец да се дозарежда. Това наистина удължава живота му. Обаче, ако имате утечка в системата, напр. от калпава аларма, това пък му скъсява живота. Личен опит.

Откажи
Реститут
преди 4 години

Те нарочно са направени да карат 3-4год.Виж старите от преди 20-30г. издържаха по 6-7.

Откажи
Коко
преди 4 години

Когато падне малко заряда, ако трябва да се зарежда по два пъти на месец. Пробвана рецепта не един път в ДАП едно време по време на комунизма. По един асперин в клетка и имаш за 5/8 месеца, след това трябва да се зареди до пълна мощност.

Откажи
Пичагата
преди 4 години

Старите издържат много повече. На мерцедес ЦЛК-2004 го махнах оригинален 2018г. Цели 14 години...това вече не е възможно...

Откажи
8888
преди 4 години

KIA Proceed 1.6 бензин от 2008 до 2020! 12 години заводски на KIA.

Откажи
Ради Панайотов
преди 4 години

С един от първите MONBAT-и карах 8 години. С Bosch - 10 години. Сега е: Плащай, хвърляй и бягай да купуваш нов. Май беше по-добре с тези, които изискват обслужване. При необслужваемите ролята на шофьора е минимална.

Откажи