Когато акумулаторът е в експлоатация вече за поредна година, тогава няма нищо изненадващо във факта, че неговият заряд се изчерпва все по-бързо и по-бързо. В един момент работата на важното устройство изобщо ще стане невъзможна.
Повечето модели не служат повече от 3 години, най-устойчивите могат да издържат 5, докато някои специалисти казват, че акумулаторът може да бъде накаран да работи дори 10 години. Следните съвети ще ви помогнат в постигането на тази цел.
1. Чистотата е ключът към "здравето" на акумулатора
На първо място, винаги трябва да поддържате акумулатора чист, както и неговите клеми. Нечистият корпус и контакти събират прах и мръсотия, а това от своя страна допринася за изтичане на заряда в батерията. За да се влошат нещата, окисляването и омасляването няма да позволят пълното зареждане на устройството от мрежата или резервната батерия. Част от ценната енергия ще бъде загубена още на етап зареждане.
2. Проверка на мрежовото напрежение
Необходимо е редовно да се проверява напрежението в мрежата. Това трябва да се прави не с помощта на наличните устройства на панела, а с помощта на волтметър. Процедурата е проста и всеки водач може да се научи сам да прави такава проверка. В повечето случаи напрежението не трябва да пада под 13,5 волта при натоварване и да бъде на 14,2 волта без него.
3. Изключване на излишното
В никакъв случай не е необходимо да поставяте в автомобила допълнителни потребители на енергия от акумулатора, разбира се, ако искате да увеличите живота на батерията. Определено не бива да се поставя и нещо без квалифицирана помощ. Защото е възможно не само да се повреди батерията много рано, но и да се извади от строя електрическата мрежа на автомобила.
Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия
4. Проверка на електролита
Много водачи по някаква причина забравят, че електролитът в акумулаторите трябва да се проверява редовно поне веднъж на три месеца. В противен случай, има всякакъв шанс да се возите месец-два с практически сухи пластини в акумулатора. Не е необходимо да се подчертава, че подобно нещо никога няма да е от полза за устройството.
3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва
5. Проверка на нивото
И накрая, в никакъв случай не трябва да се забравя за проверка на нивото на заряд в батерията. Това трябва да се прави всеки месец, за да се какво е положението и да се сравняват показателите за капацитет и напрежение. Последното не трябва да пада под 12,5 волта. В противен случай това означава, че батерията вече е загубила поне половината си заряд.
Навременното зареждане, правилната грижа, поддържането на чистотата и редовното наблюдение ще удължат живота на дори евтините модели акумулатори 1,5-2, а дори 2-3 пъти. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!