10 грешки, които кандидат шофьорите допускат и как да ги предотвратите

https://auto.blitz.bg/saveti/10-greshki-koito-kandidat-shofyorite-dopuskat-i-kak-da-gi-predotvratite Auto.blitz.bg
10 грешки, които кандидат шофьорите допускат и как да ги предотвратите

Кандидат-шофьори – 10 грешки, които да не допускатe по време на изпита и след него

Ако ще взимате книжка, по-добре е да преминете през курса през късната есен или зимата, за да ви подготви инструкторът за по-тежките пътни условия, каквито през лятото няма. Независимо от това обаче, когато и да се запишете на шофьорски курс неусетно ще достигнете до изпита по кормуване. Като всеки изпит е нормално да възникне притеснение, което да доведе до грешки, които не бихте искали да допуснете. Затова обръщаме внимание на някои от най-често срещаните пропуски, които да предотвратите.

1. Не закопчавате предпазния колан. Винаги трябва да потегляте с поставен предпазен колан. Правете го по навик още след като влезете в моторно превозно средство, независимо дали сте водач или пътник. Много кандидат-водачи забравят да го направят в деня на шофьорския си изпит. Въпреки че е толкова проста задача, това може да се дължи на различни фактори – страх, безпокойство и нервност. Глобата предвидена в законодателството е 50 лв. и 10 контролни точки.

Решението: Ако често забравяте да закопчаете колана, направете съзнателно усилие да го поставяте незабавно при влизане в превозно средство по каквато и да е причина. Независимо дали шофирате или седите по време на пътуването, извършването на това действие всеки път, когато се качите в кола, в крайна сметка ще се превърне в подсъзнателен навик.

Затегнете коланите! Това спасява живот!

2. Непълни спирания. Да не спрете напълно колата на знак B2 е грубо нарушение на Закона за движение по пътищата (ЗДвП). Не спирането при знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" се наказва с 10 контролни точки и глоба от 20 до 150 лв.

Решението: Упражнявайте се да спирате напълно при всеки знак за спиране. Превозното средство трябва да спре напълно да се движи, за да може да се огледате, преди да продължите. Не се страхувайте да задържите крака си на спирачката, за да сте сигурни, че сте спрели напълно – много по-добре е да сте в безопасност, отколкото да съжалявате!

3. Шофирате твърде бързо. Прекалено бързото шофиране без необходимост е друга грешка, на която кандидати за книжка стават жертва, предимно в желанието си имитират опитни водачи. Други пък не карат с висока скорост поради безразсъдство, а по-скоро поради безпокойство или нервност.

Решението: Като цяло се движете с или под обявеното ограничение на скоростта. Следете за указанията на пътните знаци В26 „Забранено е движение със скорост, по-висока от означената“, които указват максимално допустимата скорост. Ако такива липсват спазвайте ограниченията валидни за пътя, по който се движите и не на последно място – съобразете се с условията на пътната обстановка.

4. Прилагате прекомерно спирачно налягане. Спирането на автомобила е фундаментална маневра, която не можете да избегнете нито по време на изпита, нито като притежател на свидетелството за управление на МПС. Самото действие от страна на шофьора е елементарно, но има правилен и неправилен начин за спиране. Неправилното спиране е рязко и грубо.

Решение: Натискът върху спирачките трябва да се прилага внимателно и постоянно в началото. Когато стигнете до местоназначението си, постепенно увеличавайте спирачния натиск въз основа на разстоянието, което остава да изминете. Имайте това предвид, когато се приближавате до кръстовища или други места, където трябва да спрете! Можете да практикувате това заедно с други основни маневри, докато шофирате в града, или можете просто да практикувате спиране на голям празен паркинг, за да избегнете трафика.

5. Не спазвате дистанция. Като общо правило трябва да спазвате разстояние от около три секунди между вашето превозно средство и това пред вас. Това ще ви гарантира достатъчно време за извършване на аварийни маневри, ако е необходимо.

Решение: Отново съветът е практикувайте. Колкото повече подготовка имате зад волана, толкова по-малка е вероятността да направите подобна грешка.

6. Неправилно успоредно паркиране. Успоредното паркиране е трудно умение за овладяване. Много шофьори с десетилетия опит биха предпочели да отделят няколко допълнителни минути в търсене на неуспоредно място, отколкото да се опитват да паркират успоредно. Но когато паркоместата са ограничени, обичайна гледка за по-гъсто населените места, е добре да сте развили пълния набор от умения.

Решение: Съществуват стотици видеоклипове и съвети по темата онлайн. Запознайте се с тях и след това практикувайте всеки ден защото обяснението може да изглежда лесно в интернет, но няма да е толкова просто, когато всъщност се опитвате да паркирате. Повторението е ключово тук – опитайте паралелно паркиране в различни ситуации, за да усъвършенствате маневрирането си.

7. Неправилна смяна на лентата. В допълнение към физическия акт на смяна на лентата, има няколко точки, които трябва да запомните, когато го правите, за да бъде безопасно преминаването от една лента в друга.

Решение: Когато сменяте платното, не забравяйте винаги първо да проверите заобикалящата среда. Проверете случващото се зад вас, след това страничното огледало и накрая „мъртвата зона“, преди да започнете смяната на лентата. След това сигнализирайте поне 5 секунди, преди да извършите самата маневра.  

8. Бавно шофиране. Шофирането твърде бавно е грешка, която хората често правят в опит да избегнат прекалено бързото шофиране. Бавното шофиране обаче е също толкова, ако не и по-опасно от шофирането с висока скорост. Това е така, защото изоставащите шофьори могат значително да нарушат нормалния трафик. Един бавен шофьор, комбиниран с няколко невнимателни шофьора на магистрала, може да доведе до катастрофа за всички участващи страни.

Решение: Ако правите грешката да шофирате твърде бавно, важно е да не забравяте да обърнете внимание на ограниченията на скоростта по пътищата. Въпреки че тези знаци ви казват максималната скорост, която трябва да достигне вашето превозно средство, като цяло е добра практика да останете в рамките на 20-30 км в час под тази граница и не повече от 10 км в час над нея. Прилагайте винаги това правило за собствено ограничение на скоростта, за да избегнете риска да се увлечете с общия трафик и да се движите със скорост, която е несъобразена за пътната обстановка и безопасността.

9. Липса на контрол върху превозното средство. Неуспехът да контролирате автомобила може да доведе до намесата на изпитващия. Това означава и провал и повторно явяване на изпита, съответно отлагане на момента, в който да станете притежател на валидна шофьорска книжка. Случаите на недозавиване или презавиване са често срещани начини да загубите контрол над автомобила.

Решение: Опитайте се да държите ръцете си на позиция 10 и 10, или 9 и 15 на волана през цялото време. По този начин ще имате пълен контрол над автомобила си, докато управлявате, завивате и избягвате всякакви препятствия, които може да има по пътя.

10. Без проверка на огледалата. Да потеглите без да сте проверили дали имате добра видимост в огледалата е опасна грешка. Като водач на МПС трябва да сте наясно, какво се случва около превозното средство във всеки момент.

Решение: Още преди да запалите колата проверете дали виждате добре във всички огледала на автомобила. Настройте ги и едва тогава потеглете. Проверявайте дясното огледало, огледалото за обратно виждане и лявото странично огледало на всеки десетина секунди. Така сте информирани за средата, в която шофирате по всяко време.

Източник: СБА

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Maxim
преди 12 минути

Бъдете алфа мъжки на всяка възраст! Уникално нещо, което ще ви помогне да задоволите всяко момиче, вижте какво може----- https://come.ac/manx

Откажи