Днес намирането на автомобил с асиметрични огледала ще бъде доста трудно. Но през 80-те и 90-те години огледалата с различни размери бяха характерна особеност на няколко поколения коли от известни марки.
На първо място, такива огледала са инсталирани на премиум модели. Защо са поставяни и защо в крайна сметка такава асиметрия в конструкцията бързо излиза от мода?
Тези, които са посещавали стари европейски градове, които не е трябвало да бъдат възстановявани буквално от нулата след Втората световна война, знаят, че там има широки улици, но има и огромен брой много тесни улички.
Всъщност асиметричните огледала са измислени точно за това водачът да има много по-малко проблеми, когато паркира автомобила си на тясна улица. Идеята е била да се направят левите огледала с размер и форма, които да им позволят да не излизат извън корпуса.
И тъй като шофьорите най-често паркират от лявата страна, само едно от огледалата трябвало да бъде направено по-малко. Освен това асиметрията била не само по размер, но и по местоположение - левите огледала били поставяни малко по-високо.
Съдейки по факта, че подобно решение се среща най-често при автомобилите BMW и Audi, именно германците са го измислили някъде в края на 70-те и началото на 80-те години.
Продава се най-рядката и невероятна суперкола на Mercedes СНИМКИ
През предпоследното десетилетие на XX век е произведена цяла плеяда автомобили с такива огледала. Колите изглеждаха нелепо, но полезността се оказа по-висока от дизайнерските желания. Поставянето на такива огледала продължават до края на 90-те години, когато „мрачният германски гений“ измисля идеята просто да вкара шарнир в държача на огледалото и да са подвижни с малко ръчно усилие.
В началото на 2000-те години пък конструкторските идеи се развиха още повече като шарнирите станаха електронни. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!