Старият ред в автомобилния свят постепенно се пренарежда, продажбите на електромобили растат по-бързо от всякога, градовете започват да ограничават колите с ДВГ.
Но нещо подобно в историята вече е имало, електрическите автомобили са се появили много преди нашите дни. В течение на цялата история на автомобилостроенето както големите автомобилни производители, така и по-малките ентусиасти са се стремели да извършват революция, за да доминират на пазара на електрическите коли.
Но към момента техните усилия не са дали категоричен успех. Изглежда, е този път всичко ще е различно.
Запознайте се със списък от 10 представители на класическите електрически автомобили, които първи са предизвикали на битка бензиновите автомобили.
La Jamais Contente (1899)
La Jamais Contente заема специално място в историята на електрическите автомобили, защото пръв преодолява бариерата от 100 километра в час.
"Уилсон" (1935)
Компанията Partridge Wilson & Co е била създадена през 1926 година в Англия. През 1934 година тя започва да произвежда електромобили и мляковози.
След известно време се появява и първият ѝ електрически автомобил.
"Хени-Киловат" (1959)
"Хени Киловат" е разработен от компаниите National Union Electric Company (САЩ) и Eureka Williams (Швеция) и представлявал електрическата версия на Renault Dauphine.
"Комптън-Лейланд" (1971)
Компанията BL, предвиждайки петролната криза, през юли 1971 година предварително започва да разработва електрически концептуален автомобил
"Маки-Санденсер" (1974)
Компанията McKee Engineering от Илинойс е създала великолепния Sundancer за демонстрация работата на акумулаторите Exide.
Електрическото такси на Лукас (1975)
Компактнеи и стилен автомобил с максимална скорост от 88 километра в час.
EAC Silver Volt (1980)
Британският футуролог на електрическите автомобили сър Джон Самюъл се мести в САЩ, където през 1980 г. превръща Buick Century в стилен Silver Volt.
Pohlmann EL (1981)
Според мнението на германския производител на електрокари Полман, "крилатата чайка", която е използвана за първи път в Mercedes-Benz 300SL, е трябвало да привлече интерес към неговия електрически автомобил.
General Motors EV1 (1996)
Автомобилът EV1 е първият сериен модел на американския производител, който е трябвало да работи само на ток.
I.DE.A KAZ (2001)
Тази причудлива продълговата лимузина е била разработена от екип от японски учени от японския университет Кейо под ръководството на професор Хироши Шимицу за демонстрация на възможностите на литиево-йонните акумулатори.