Почти всеки купувач на нова кола смята, че това е началото на нов живот и той винаги ще се грижи за нея. Сега мнозинството шофьори не планират да карат нова кола повече от няколко години, но по-рано автомобили се произвеждаха и купуваха „в продължение на векове“.
Изненадващо, най-големия пробег в милиони километри понякога показват автомобили от напълно различни модели и марки, от които никой не е очаквал подобен подвиг. В крайна сметка като че ли всичко опира до отношение на собствениците към любимите им коли.
Volvo P1800
Безспорен лидер по пробег с една кола е Ирв Гордън, който просто обожава своето червено купе. В момента този американец от Ню Джърси има на одометъра повече от 5 милиона километра! Ирв купува колата през далечната 1966 г. До 1987 г., зад гърба му е първият милион километра. За това постижение компанията Volvo му дава ново купе 780 Bertone.
Рекорд: Lexus LX 470 навъртя 1 милион километра по руските пътища (СНИМКИ)
Но той продължава да се вози на P1800 и през 2002 г. вече навърта 2 милиона километра. За това той вече е получава хечбек от Volvo C70, а през 2013 г. някъде в Аляска, Ирв покорява немислимите 5 милиона километра. Той твърди, че тайната е проста - смяна на маслото на всеки 5 хиляди километра, бавно шофиране и измиване с топла вода след всеки контакт със сол.
Mercedes-Benz 240D
американец, който много обичал да пътува с колата си, е Пол Харман. За разлика от героя по-горе, директорът на телефонна компания от Джорджия купува автомобила по-късно - през 1983 година. По това време колата не е нова и вече е успяла да измине повече от 60 хиляди километра, което не пречи на собственика да я експлоатира при дълги бизнес пътувания из Америка.
Вижте най-удивителния съветски тунинг на ГАЗ-21 Волга (СНИМКИ)
Големият комфортен седан, който по ония години е белег на лукс, се оказва много икономичен благодарение на дизеловия двигател. На всеки 5 хиляди километра собственикът сменя маслото на двигателя и също внимателно следи за всички външни звуци под капака.
Двигателят не е минавал капитален ремонт, но е сменяна веригата на ГРМ, съединителя и седалката на шофьора. През 1991 г. колата е предадена на музея на марката в Щутгарт с пробег от 4,6 милиона километра.
Lincoln Town Car
Изглежда, че пътищата на Америка наистина знаят как да запазват колите добре, тъй като следващият участник в класацията също е от САЩ. Нещо повече, през 1983 г. той избира луксозен американски крайцер с мощен V8. Името на този собственик е Чет Белил и той, както никой друг, успява докрай да се възползва от триковете на търговците.
Огън и лед: Това е най-необичайният и специален VW Golf от второ поколение (СНИМКИ)
По онези години Lincoln толкова много се се гордееше с автомобилите си, че им даваше доживотна гаранция. Чет напълно се е възползвал от тези обещания, сменяйки резервните части на своята кола при първа необходимост и най-важното, абсолютно безплатно.
Заслужава да се отбележи, че оригиналният V8 е трябвало да бъде заменен при пробег от 1,3 милиона километра, но като цяло тази кола вече е навъртяла повече от 2 милиона километра.
Saab SPG
Най-накрая европеец! През 1989 г. продавачът Питър Гилбърт става притежател на Saab. Известната шведска марка през онези години се съревновава с Volvo в надеждността, а легендите за тяхната здравина и безопасност са живи и до днес.
Колата става за Питър основен партньори при всичките му бизнес пътувания и, което е най-важното, тя не се движела по идеални отвъдокеански пътища.
Каросерията на Saab е пострада силно от солените зими на мъгливия Албион, двигателят е „изял“ 3 уплътнения на главата и е „облизал“ една предавка в механична кутия. Но самият двигател и турбокомпресорът на автомобила остават непипнати до пробег от 1,6 милиона километра, когато Питър Гилбърт го предава в Хартфордския автомобилен музей през 2006 година. Както собственикът обича да казва, за този навъртян километраж му били необходими само 88 гуми!
BMW 325i
Съдбата на този автомобил в легендарното купе E30 е малко по-различна от описаните, което обаче не му е попречило да навърти 1,6 милиона. Автомобилът е специално закупен от Mobil Oil за тестове на моторни масла. Колата не е излизала от вратата на тестовата работилница. Но и не са ѝ били необходими години, за да направи този космически пробег.
Антикласация на най-уродливите автомобили в света (СНИМКИ)
Целият този път спортното купе на баварската марка с обикновена "шестица" под капака, изминава само за 4 години. През това време колата в различни режими е безмилостно тествана, за да бъдат проверявани свойствата на двигателното масло. BMW е спирало само за смяна на това масло на всеки 10 хиляди километра и периодични технически обслужвания. Средната скорост на автомобила на стенда е била 137 км / ч, а двигателят, който след един милион мили бил разглобен, се оказал като нов./auto.blitz.bg