Как изглежда уникален Harley Davidson от 1959 година за 7 бона

https://auto.blitz.bg/retro/kak-izglezhda-unikalen-harley-davidson-ot-1959-godina-za-7-bona Auto.blitz.bg
Как изглежда уникален Harley Davidson от 1959 година за 7 бона

Най-вероятно, няма по-легендарна марка мотоциклети от "Хали Дейвидсън". За тях знаят рокерите по цял свят. Моторите са популярни и в момента сред любителите на бързото каране на две колела, а и сред колекционерите. 

В света няма нито една група байкъри, в която да не присъства поне един "Хали Дейвидсън". 

Историята на мотора 

Но през 50-те години на миналия век Harley-Davidson е бил най-обикновен, не отличаващ се по нищо, производител на мотори. 

През 1948 година фирмата пуска модела 125, неголям, но надежден мотор с двутактов едноцилиндров двигател с въздушно окачване. 

Той е имал тристепенна скоростна кутия и мощност от три конски сили. 

Мотоциклетът се оказал в точното време на точното място: следвоенна Америка е имала нужда от обикновено и икономично транспортно средство. 

"Харли Дейвидсън 125" запълнил тази ниша перфектно. 

Този мотор може да се нарича трофеен: всичките инженерни решения и чертежи на немските мотоциклети DKW попаднали в ръцете на съюзниците-победители във Втората световна война в качеството на репарации. 

В САЩ компанията Harley-Davidson пуснала модела 125. Във Великобритания BSA го нарича Bantam.

В СССР въз основа на тези чертежи бил направен мотора "Москва М1А", наричан от народа "макака".

Японската фирма Yamaha въз основа на трофейните спецификации пуска пък модела YA-1.

Модел 125 Hummer

Hummer, който се е произвеждал от 1955 година, е бил орязана бюджетна версия на модел 125. 

Стремейки се да го направят конкурентно способен спрямо японските по-евтини мотоциклети и съкращавайки разходите за производство, "Харли Дейвидсън" отстранили всичките несъществени детайли. 

Моторът не е имал нито скоростомер, нито акумулатор, нито бибитка. 

Липсвали огледалата за обратно виждане, мигачите, дори е нямал и стопове. 

На кормилото били монтирани само ръчен дросел, съединител и спирачни лостове. 

Предната и задната спирачки били механични. 

Каплите са били 18-инчови. 

Моторът е имал само седалка с пружини, нямал е задно окачване и това е.  

Това е бил минималистичен байк, подходящ за състезатели: телескопичната вилка, едноместната пружинна седалка, обикновените колела, резервоара за гориво с обем само 8 литра, обикновено кормило и ауспух. 

Това е била стандартната окомплектова на "харлито" по онова време. 

Проста и надеждна ежедневна машина. 

Мотоциклетът на търг

Наскоро на популярния сайт за интернет търгове Bring A Trailer реставриран уникален мотоциклет модел 125 на "Харли Дейвидсън" от 1959 година бе продаден за 7000 долара. 

Моторът е имал навъртени само 5000 километра за 15 години. Двигателят е бил изцяло възстановен. 

Оригиналната боя на мотора е била запазена, той не е бил пребоядисван, което, честно казано, е учудващо. 

Моторът се е запазил доста добре. Цената от 7 000 долара за този легендарен мотор от средата на миналия век, а по-точно част от историята на американското автомобилостроене, цената, може да се каже, е просто символична. 

Вероятно, след известно време по магистралите на САЩ ще фучи рокер, а шофьорите в насрещното само ще гадаят какъв е този негов мотор - съвременен мотор в ретро стил или това действително е много стар, класически мотор. 

Иска ни се да вярваме, че настоящият собственик не разглежда придобивката си само като дългосрочна инвестиция, и не планира да го консервира за близките 50-70 години, за да може после да го продаде на търг. 

 

 

Горещи

Коментирай