Всички познаващи автомобилите знаем, че CRV е съкращението на емблематичния SUV на Хонда. Това е един от най-продаваните автомобили в световен мащаб, в категорията SUV, което е висока оценка за качеството и здравината на японската марка.
В края на 2018 година, бе представено новото 5–о поколение на модела, коeто изглежда доста по изискано и елегантно в сравнение с предшествениците си. От Хонда казват, че в него са постигнали уникална бленда от дързък, забележителен дизайн и съвременни технологии, автомобил, който носи, истинско, удоволствие от шофирането. Всички плавни и динамични линии, характерни за външния вид на автомобила, като добре изразените калници и изваяният капак, са изработени, за да бъдат подобрени показателите и аеродинамиката на CRV.
За нас беше интересно да разберем как се държи на пътя и извън него това изящно купе, създадено с идея за висока аеродинамичност, във вариант 7 места, с новия 1,5-литров турбо бензинов двигател (1.5 VTEC TURBO), който се предлага с две версии на мощността в зависимост от скоростната кутия - 6-степенна механична трансмисия ( 173 к.с.) или с 7-степенна CVT (193 к.с.).
Избрахме за тест автомобил със 7- степенна CVT и 193 к.с., като числото 1,5 за двигател на автомобил с такива размери и активни 4 колела, ни звучеше малко скептично. Реалността обаче се оказа друга. Тествахме автомобила на магистрала, междуградски път и лек офроуд. Останахме очаровани от пъргавината, динамиката и удобството на шофиране на новата Хонда CRV, вероятно това се дължи и на доброто окачване, тип MacPherson отпред и многоточково отзад. Пълната мощност на двигателя от 193 к.с. се достига при 5600 об./мин, а максималният въртящ момент от 243 Нм се развива още при 2000 оборота. Автоматичната 7-степенна трансмисия е синхронизирана идеално и почти не се усеща така наречената турбо дупка. Тестваният от нас автомобил даде среден разход около 8 л/100 км. обикновен безоловен А95.
Пътуването ни беше приятно и комфортно благодарение и на интериора, който създава чувство на вътрешно спокойствие, пространство и сигурност. Изчистените линии осигуряват усещане за пространство, подсилено от контрастни материали с красиво изработени покрития. Контролните уреди са разположени така, че да се ползват лесно и интуитивно, а изобилието на „умни“ технологии не е натрапчиво. Благодарение активната система за контрол на шума (Active Noise Control), предлагана стандартно за цялата гама, в купето е тихо и спокойно. Освен това вътре е и изключително удобно поради възможността за четиристепенно регулиране на лумбалната опора на отопляемите предни седалки и наличието на отопляеми задни седалки и волан, които са опция за различните нива на оборудване.
За доброто настроение при теста ни спомагаше и инфоразвлекателната система Honda CONNECT, която е съвместима с телефони, както на Android, така и с Apple. От нейния 7-инчов дисплей има възможност да се извършват телефонни обаждания, да се слуша музика, или да се изпращат и получават съобщения.
Хонда вграждат 1.5 VTEC TURBO агрегат в новото CRV не само да отговорят на високите европейски еко норми и изисквания (Евро 6), по ниския разход на гориво, по ниските експлоатационни разходи, а и защото двигателят с неговите 173 -193 к.с. перфектно си пасва с трансмисията и олекотеното купе само 1500 – 1700 кг в зависимост от оборудването.
Цените на Хонда CRV с добро серийно оборудване започват от 57 490 лв. с ДДС, като официалният представител за България – Бултрако е обявил и допълнителна отстъпка от 6 % за този модел, до края на месец март
Серийни екстри за модела са безконтактното отваряне на вратата на багажника, възможност за сгъване на седалките с едно движение и равен товарен под.
ОТОПЛЯЕМ ВОЛАН, HEAD-UP ДИСПЛЕЙ, ШИРОКОЪГЪЛНА КАМЕРА ЗА ОБРАТНО ВИЖДАНЕ и много системи за сигурност и безопасност, като:
ИНФОРМАЦИЯ ЗА МЪРТВА ЗОНА - това умно устройство осигурява напълно
безопасни изпреварвания и смени на лентите, предупреждавайки за наличието на превозни
средства в зоната на мъртвата видимост чрез светлинен индикатор на страничните огледала.
СЛЕДЕНЕ НА НАПРЕЧНИЯ ТРАФИК ПРИ ЗАДЕН ХОД - при движение на заден ход този асистент
разпознава наближаващите отстрани автомобили и предупреждава за неминуемата опасност.
ОБАЖДАНЕ ПРИ СПЕШНИ СЛУЧАИ (E-CALL) - бутон за обаждане при спешни случаи
(SOS) е разположен на лесно достъпно място, непосредствено до огледалото за обратно
виждане. В случай на спешност можете да повикате помощ само с едно натискане на бутона.
Honda SENSING, една от най-съвременните технологии за безопасност, е налична стандартно за всички нива на оборудване и включва СИСТЕМА ЗА АВТОМАТИЧНО СПИРАНЕ В ГРАДСКИ УСЛОВИЯ Ако съществува опасност от удар с друг автомобил или пешеходец, този асистент ще Ви подаде сигнал и ще намали скоростта на автомобила, за да сведе до минимум силата на удара.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА НАПУСКАНЕ НА ПЪТНАТА ЛЕНТА - ако автомобилът започне да напуска лентата, в която се движите, без да сте подали мигач, звуков и светлинен сигнали ще Ви напомнят за това.
СИСТЕМА ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА НАПУСКАНЕТО НА ПЪТНОТО ПЛАТНО - камера, монтирана в челното стъкло, отчита дали автомобилът напуска пътя и ако случаят е такъв, се намесва електрическото сервоуправление, което леко коригира траекторията на движение, за да остане CR-V на пътното платно. При определени ситуации може да се приложи и спирачно усилие.
АСИСТЕНТ ЗА СПАЗВАНЕ НА ПЪТНАТА ЛЕНТА - държи автомобила в средата на пътната лента и намалява вероятността от неприятни изживявания зад волана, като редуцира необходимостта от коригирането на траекторията на движение и усилията на шофьора при висока скорост на магистралата.
ИНТЕЛИГЕНТЕН АДАПТИВЕН АВТОПИЛОТ е в състояние да изчисли дали колата в съседната лента има намерение да мине пред Вас и предварително регулира скоростта на Вашия CR-V според ситуацията. Също Ви помага да поддържате дистанцията между Вашия и предния автомобил, така че да не се налага Вие да променяте скоростта.
СИСТЕМА ЗА РАЗПОЗНАВАНЕ НА ПЪТНИ ЗНАЦИ - идентифицира и визуализира информацията за тях на дисплея на таблото. Показва до два знака едновременно.
ИНТЕЛИГЕНТЕН ограничител НА СКОРОСТТА - функция за ограничаване на скоростта с данните от системата за разпознаване на пътни знаци, за да намали автоматично скоростта до наложените ограничения.
Владимир Змейов