За да избегне конкуренцията между родните брандове Skoda, Seat и Volkswagen, германският концерн VW Group възнамерява да разпредели тези марки в различни ниши.
Например, основната стратегия за Seat ще бъде емоционалността, а Skoda ще бъде върната в бюджетния клас, където ще се конкурира с Kia, Hyundai, Renault и редица други марки, пускащи на пазара един или няколко не много скъпи автомобила.
Във Volkswagen Group са решили, че на дадения етап на развитие е жизнено необходимо да има по-ясна диференциране на брандовете, защото някои модели сериозно се конкурират един друг.
"В бъдеще искам по-ясно да определим нашите брандове. Seat може да произвежда по-емоционални автомобили, което се вижда при моделите Cupra. Skoda би могла да се ориентира повече към пазарите в Източна Европа, а също към клиентите, търсещи функционалността", заяви директорът по развитието в VW Group Майкъл Йост в интервю за Automobilwoche.
В резултат автомобилите на Seat може да поскъпнат, спрямо аналозите си на Volkswagen.
Тоест, Seat има всичките шансове да стане конкурентен бранд на Alfa Romeo, както искаше бившият председател на VW Фердинанд Пих.
Брандът Volkswagen също го чакат промени. Ръководството внимателни ще следи моделите на марката да не се конкурират с автомобилите на Skoda и Seat.
"Много внимателно следим всичките възможни съвпадения в продуктовите портфейли на всичките наши марки. Например, няма да пускаме на европейския пазар VW Tiguan Coupe", каза Йост.
Най е интересно, как новата стратегия ще се отрази на марката Skoda.
Трябва да се очаква, че в скоро време чешкият бранд ще обърне внимание на търсенето на пазарите на Източна Европа, където в момента лидерска позиция имат автомобилите на Hyundai, Kia и Renault (Dacia).
В последните години там делът на пазара на VW Group видимо намаля.
Изводът е лесен за достигане - автомобилите на Skoda ще станат технически по-опростени, а оборудването им ще бъде орязано, което трябва да намали цената на колите до приемливо ниво за пазара.
Кога това ще се случи с точност, засега не е ясно.