Според Парижкото споразумение за защита на околоната среда, почти всичките страни са задължени да намалят емисиите на СО2 в транспортния сектор до 2050 година до 0.
Пълният отказот автомобилите с ДВГ обаче е невъзможен, което се обословява не само с климата, но и с инфраструктурата, а също и с търсенето на самите потребители.
Специалистите от Bosch са анализирали наличните технологии и са нарисували следната транспортна картина за бъдещето.
Да, автомобилите ще станат изцяло електрически, но далеч не всички. Например, тежките товарни автомобили ще използват горивни клетки и ДВГ, работещи на водород.
Що се отнася до емисиите на азотн оксиди и сажди, то те може значително да се снижат. Дизеловите двигатели вече отдавна се снабдяват с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркулация и обработка на отработените газове значително са се подобрии и изхвърляните от колите газове стават все по-малко отровни.
Бензиновите двигатели изхвърлят по-малко азотен оксид. При това той може да бъде спрян с помощта на филтри.:
"Изхвърлянето на сажди със старта на употребата на филтри за твърди частици може да бъде намалено много повече от заложените стандартни на законодателно равнище", смятат в компанията.
За целта обаче се изисква системен подход. Става дума за оптимизация на процеса на изгаряне и за по-ефективна обработка на отработените газове. Също трябва да се подобри системата за врпъскване, да се оптимизира системата за охлаждане на двигателя и нагряването на катализаторите.
Също нивото на емисии на СО2 може да се намали с помощта на синтетични видове гориво. Биогориво се разработва днес от редица производители. При това двигателите няма нужда да бъдат специално модифицирани за него.
Следователно, в бъдещето далеч не всички автомобили ще са електрически, а необходимият на огромно количество хора двигател с вътрешно горене ще се превърне в абсолютно чист агрегат.