Все още не е утихнал "Дизелгейт", а вече нов проблем се стовари върху производителя. В конкретния случай всичко е свързано с първоаприлска шега.
Всичко започна няколко дни преди 1 април, когато американското подразделение на Volkswagen "случайно" излезе с прессъобщение, в което обяви, че ще промени името си на VOLTswagen.
След това VW промени логото си, актуализира социалните медии, за да отразяват новото име, и публикува съобщение за пресата относно промяната, което включва коментари от президента и главен изпълнителен директор на компанията Скот Кеуг.
Много информационни агенции публикуваха тази информация като факт, но на 31 март VW разясни, че това е просто пиар ход за популяризиране на електрическия ID.4, но щетите вече бяха нанесени.
Цената на акциите на компанията скочи с 12,5% по време на фалшивата промяна на името, преди шегата да бъде обяснена официално.
Преименуването на Volkswagen в края на миналия месец е привлякло вниманието на Американската комисия по ценни книжа и борси, според нов доклад на Der Spiegel. Агенцията е започна разследване по отношение на компанията, за да установи дали неуспешната първоаприлска шега на VW, че ще промени името си на VOLTswagen, е повлияла на цената на нейните акции.
Подробности за разследването не са разгласени, въпреки че производителят потвърди пред немското издание, че американската агенция е поискала информация от дъщерното му дружество Volkswagen Group of America (VWoA) и то сътрудничи с властите.
Volkswagen си спретна голяма гавра с японска автокомпания ВИДЕО
Шегата е смел ход за компанията, фокусирана върху електрификацията, след като подкопа доверието на потребителите и регулаторните органи по време на "Дизелгейт", която струва на компанията милиарди долари глоби.
VW положи много усилия за изграждането на своята линия от електромобили ID: доставките на ID.4 започнаха в САЩ миналия месец.
Сравниха Volkswagen ID.3 и Golf GTI в драг битка ВИДЕО
Дръзката шега може да се превърне в причина за поредното недоволство, което заплашва с юридически последици. А американските регулаторни органи, започвайки разследване, показаха, че изобщо не се смеят.
В самия Volkswagen тази пиар кампания се счита за провал. Фалшивото прессъобщение се отрази негативно на репутацията, а и вътрешните корпоративни правила също могат да са нарушени. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!