Стартира вълна от противопоставяне на прехода към електрически превозни средства до 2035 г. Той е иницииран от "Каубойската държава" - щата Уайоминг.
Републиканският сенатор Джим Андерсън заяви чрез Cowboy State Daily, че възнамерява да се „противопостави на забраната за продажба на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене в щати като Калифорния и Ню Йорк“.
Електрическите превозни средства могат да повлияят негативно на икономиките на редица щати, включително Уайоминг. Затова властите на Уайоминг призовават жителите доброволно да се откажат да купуват електрически превозни средства с по-нататъшен пълен отказ от тях до 2035 г.
Съединените щати са страна, част от чиято икономика се основава на добива и продажбата на петрол.
Добива се не само в Тексас и Аляска, но и в същия Уайоминг. Спадът в търсенето на петрол ще направи много хора безработни, отбелязва сенаторът.
През 2021 г. Уайоминг е произвел повече от 85 милиона барела петрол, което нарежда щата на осмо място сред петролните щати.
В изявлението на сенатора се отбелязва също, че „добивът на нефт и газ отдавна е една от ценните индустрии на Уайоминг“, осигуряваща работа на хората повече от век. Но загубата на тази индустрия не е единственият проблем.
Инфраструктурата за зареждане в слабо населени щати като Уайоминг, който има по-малко от 600 000 души, няма да бъде печеливша.
Което означава, че просто няма да се случи. Някои селски общности все още нямат широколентов достъп до интернет, да не говорим за зарядни устройства за автомобили, каза сенаторът.
Освен това електрическите превозни средства са много, много непрактични в селските райони - просто няма къде и какво да ги заредите. А електрическите автомобили остават значително по-скъпи от колите с двигатели с вътрешно горене.
Сенатор Джим Андерсън е подкрепен от сенатор Брайън Бонер:
„Интересно ми е да видя дали решенията, които някои хора искат да намерят за така наречената климатична криза, всъщност се оказват практични и изпълними в реалния живот. Не одобрявам други държави, които се опитват да наложат технологии, които не са готови."
Трябва да приемем, че новата тенденция ще бъде доразвита. Тя ще бъде подкрепена от други петролни държави и тогава идеята за изоставяне на електрическите превозни средства може да се разпространи в Европа.