АВТОВАЗ се готви да изкара на пазара спортна версия на своя бестселър. Новата кола ще бъде предлагана само с най-високото ниво на оборудване.
Премиерата на серийния седан Lada Vesta Sport се състоя през август в рамките на Московския автомобилен салон. На руския пазар спортната версия ще излезе до края на текущата година - вероятно, още през есента. "Форсираната" Веста ще се предлага само с най-високо ниво на оборудване - вариантът "Лукс", при което моделът ще има още достъпни пакети от опции. Цената засега не е обявена официално, обещава се тя да бъде разкрита с наближаването на старта на продажбите. По данни на някои източници, мощната спортна Лада ще струва между 900 000 – 1 000 000 рубли (около 25 000 лева).
Така "горещата" Веста ще се окаже най-скъпият масов модел на Lada. В момента тази титла се държи от "четиривратката" Vesta CNG, чиято топ версия "Лукс" с пакета Multimedia ще струва на купувача 898 900 рубли. Метановият седан е следван от друга модификация на Веста - крос-комбито с ниво на оборудване "Лукс" с опционния пакет Prestige. Цената е 891 900 рубли. Също така наличен е и хечбекът Kalina NFR R1 за 1 290 000 рубли, но той не влиза в сметките, защото автомобилът е предназначен за състезания.
Външно от стандартния модел седанът Vesta Sport се отличава по броните и формата на предните хикс-образни вложки. Отзад спортната "четиривратка" има дифузор с интегриран плафон и два ауспуха. Праговете имат аеродинамични престилки, на капака на багажника е поставен спойлер със светодиоден стоп. Също така, Vesta Sport е оборудвана със 17-инчови джанти, чийто дизайн е измислен лично от Стив Матин, главният дизайнер на АВТОВАЗ.
В салона - предните седалки са с по-големи страници за странична подкрепа и вложки от алкантара. Воланът, скоростният лост и лоста за ръчната спирачка са тапицирани с черна перфорирана екокожа, на предния панел има вложки от карбон. Приборите са с червено осветление. Воланът се настройва във всички посоки. Новата кола също ще разполага с подгрев на задното стъкло, страничните огледала, тристепенен подгрев на предните седалки, датчици за дъжд и светлина, парктроник, халогени за мъгла с функция за завиване във завои.
Vesta Sport е с преработено окачване, нови амортисьори и пружини. Диаметърът на буталната щанга е увеличен от 20 на 22 милиметра, а на работния цилиндър от 30 на 32 милиметра. В задните амортисьори буталните щанги са увеличени от 12,4 на 14 милиметра. Колеите са увеличени с 35 мм (до 1545 мм) отпред и с 15 мм отзад (до 1525 мм). Просветът на седана е намален с 16 милиметра спрямо обикновения модел - при спортната Веста този показател е 162 мм. Спорт версията също ще получи нови спирачки с по-големи дискове на всичките колела.
Под капака на Vesta Sport ще бъде монтиран бензинов 1.8-литров двигател с мощност от 145 конски сили (максималният въртящ момент нараства от 170 до 182 Нм). Двигателят ще работи заедно с петстепенна механична скоростна кутия на Renault. Полуоските са усилени, броят на шлиците е нараснал от 24 до 29. Двигателят е и с нов разпределителен вал с променен профил, повишено е и налягането в горивната система, пренастроена е и системата за регулиране на фазите на газоразпределението. Двигателят обаче е оптимизиран за бензин с АИ-95 (по нашенски А98), докато другите версии на Веста работят без проблем с АИ-92.
От 0 до 100 километра Lada Vesta Sport ускорява за 9.6 секунди, заявената максимална скорост е 193 километра в час. За сравнение Веста с 1.8 и 5МКП ускорява до 100 за 10.2 секунди, а максималната скорост е 186 км/ч.