В колата има само една течност, която трябва да кипи по време на нормална работа - това е хладилният агент в климатичната система, припомня експертът. В други случаи става дума за неизправност.
Кипящ антифриз
Има няколко причини, поради които течността в охладителната система може да заври. Ето само някои от основните:
- ниско ниво на течност в системата;
- фалшив антифриз с ниска точка на кипене;
- дефектна или нехерметична капачка на радиатора;
- затлачване на радиатора на охладителната система;
- образуване на отлагания в охладителната система;
- дефектен термостат.
Кипяща спирачна течност
Ако спирачната течност не е била сменяна дълго време, тогава в жегите при много интензивно спиране тя може да заври. В този случай педалът на спирачката ще пропадне и колата почти няма да забави ход.
Намаляване на вискозитета на течностите
С повишаването на температурата всички масла и смазочни материали в автомобила намаляват вискозитета си. Това може да доведе до микро-течове, които често се виждат като запотяване. По време на горещия сезон може да има проблеми с уплътнения като маншони, вложки и други. Възможно е да има и следи от грес по шарнирите и другите елементи на кормилната уредба.
Пластмаса
Пластмасата на интериора в дизайна на автомобила, разбира се, е тествана за устойчивост на слънчева светлина. Но когато се паркира на слънце през лятото, особено ако това се случи в южната част на страната, е възможно изкривяване на пластмасите на арматурното табло.
Други
Това все пак не са неизправности, но в жегата си струва да се обърне внимание на тези неща и те да не се оставят в купето:
- газови запалки;
- аерозолни кутии;
- туби с бензин;
- бутилки и кутии с газирани напитки.