Преди дни ви информирахме, че колапсът на дизеловия транспорт е близо, като това се отнася най-вече за Германия. Заради забраната за използване на коли с такива двигатели, техните собственици в големите немски градове масово търсят начини, да се отърват от тях. Според законите на Германия, колите трябва да бъдат бракувани, тъй като нямат право да се движат в големите градове. Причината е, че те не отговарят на новите екологични норми, въведени през миналата година.
Положението в автокъщите в Германия също е много драматично. Те са претъпкани с почти нови дизелови автомобили, които никой не иска да купи. Загубите на търговците възлизат на близо 5 млрд. евро. В страната се надига вълна от фалити, съобщава "Дойче веле".
Търговците в страната се опитват по всякакъв начин да се отърват от такива дизели. Забраната за дизели в една част от немските градове и все по-строгите стандарти на ЕС за емисиите на вредни газове са на път да съсипят бизнеса им. Продажбите им драстично намаляват като това важи и за онези модели, които отговарят на изискванията на Евро 6 за дизелови двигатели. На тези автомобили цената в момента е доста снижена и пак не се намират купувачи.
Дизеловите автомобили с изтекъл лизинг се трупат до останалите непродадени дизели в дворовете на автокъщите на търговците. Колите стремглаво губят стойност, а част от тях са вече просто непродаваеми. Поради тази причина някои от автотърговците вече обявиха или са пред обявяването на фалит.
Появиха се първите резултати след забраната на стари дизелови автомобили в Германия
Загубите са чудовищни, казват от Съюза на автотърговците. Според техния представител Улрих Рьорер, при автотърговците залежават около 350 хил. превозни средства, които отговарят на стандарта Евро 5. Общата им стойност надхвърля 5 млрд. евро. Досега средно тези коли залежават по 106 дни, пояснява Рьорер и уточнява, че всеки ден струва на автотърговците допълнителни 28 евро.
AutoBild: Сравнение между популярните модели коли с дизелови и бензинови двигатели (СНИМКИ)
Повечето от дизеловите автомобили със стандарт Евро 5 са само на по 2-3 години, тоест прекалено нови са, за да бъдат окончателно бракувани. Обаче, на пътя те могат да се върнат само ако бъдат преоборудвани с нова система за филтриране. Дори по този въпрос за ефикасността на такова преоборудване съществуват големи съмнения. Например, според автомонтьора Томас Лунд, подобна промяна на луксозните дизелови автомобили ще струва поне 3 500 евро за всеки от тях. Лунд споделя, че е крайно време онези търговци, които са готови да поемат поне част от разноските за преоборудване да се отърват от бремето на тези коли. Според мнението му, особено по-малките автокъщи се намират под огромен натиск. Затова е и гигантската вълна от фалити.
Изобщо не е ясно колко дълго автотърговците ще могат да издържат на този натиск. Сигурно е, обаче, че оборотът на техните автокъщи драматично ще удари дъното. /auto.blitz.bg