Идеята автомобилът да стане невидим за камерите, фиксиращи нарушенията на пътя не излиза от главите на някои шофьори. В хода се пускат защитни лени, залепени на регистрационните табели, скриване на някои елемент от номера, надраскване на буква или цифра...
При това правилата може просто да не бъдат нарушавани, макар, че всеобщото мнение е, че камерите не са сложени за осигуряване на безопасността, а просто за запълването на нечия хранилка.
Местните власти, например слагат знак "40" там, където може, например, да се мине със "70" и така нататък, а като знакът не се спаси, заиграва камерата.
Може би, ако камерите бяха слагани само там, където е наистина необходимо, а ограниченията по пътищата са по-обосновани, шофьорите не биха се притеснявали толкова много от това, че ще направят нарушение и ще бъдат заснети. Но да оставим тази тема за друг материал, а сега да разгледаме много популярния и забавен мит.
Ако се мине покрай камерата с твърде голяма скорост, а още повече в мрак или през нощта, то тя няма да може да заснеме регистрационната табела. Предположението има резон - всяка техника има ограничения. Такива има и при пътните камери, обяснява експерт.
Мнението на специалиста
"съвременните комплекси за фотовидеофиксация са сертифицирани да разпознават специалните номера на транспортното средство, движещо се със скорост до 350 километра в час. Моделите от предишните поколения - до 250 километра в час. Да се избегне глобата за превишаване на скоростта може, само ако шофьорът превиши тези данни. Но трябва да се знае, че с това той ще създаде голяма опасност не само за своя живот, но и за живота на околните. В тъмно време ефективната работа на комплексите за фотофиксация се осигурява от инфрачервено излъчване.
Да не се нарушават правилата за движение по пътищата и да не се получават глоби ще ви помогнат навигаторите. Дори по време на пътуване по познат път вкарайте маршрута в навигатора и програмата ще ви посочва всичките ограничения, камери и катастрофи по пътя".