Премахват педалите на газта и спирачката, внедряват нова технология в колите

https://auto.blitz.bg/novini/premahvat-pedalite-na-gazta-i-spirachkata-vnedryavat-nova-tehnologiya-v-kolite Auto.blitz.bg
Премахват педалите на газта и спирачката, внедряват нова технология в колите

Натиснете волана, за да ускорите, дръпнете го, за да спрете? Новото кормилно управление премахва педалите и това предлага Stellantis с подаване на патентна заявка за нещо, което изглежда като тип кормилно управление но с изцяло премахване на крачните контроли. Сбогом педал на спирачката, сбогом педал на газта!

Stellantis – конгломератната компания майка на Fiat, Chrysler и френската PSA Group, която продава марки като Alfa, Dodge, Jeep, Peugeot и други – подаде този нов патентен дизайн, пише "Ауто прес". Завиване на волана за завой, натискането му за за ускоряване, дърпанете му за спиране. Концепцията работи перфектно в триизмерно пространство като при летене на самолет.

От друга страна, хората с увреждания в долната част на тялото биха имали голяма полза от такъв дизайн. Хората с квадриплегия или параплегия, които продължават да шофират, трябва да инсталират скъп или сложен хардуер, за да контролират педалите с ръце.

Дори хора с две ампутирани ръце, които шофират само с краката си, биха могли да се възползват от цялостното ново решение, като държат и двата си крака на колелото. Или като сцена от филма Demolition Man, където „ръчното шофиране“ е чужда и опасна концепция, запазена за спешни случаи, а нормата е автономни коли, които ви превозват насам-натам.

Показаха нов автомобил, който e дoĸaзaтeлcтвo зa пpeвъзxoднo инжeнepcтвo и лyĸc СНИМКИ

Това може да позволи сгъваеми волани, които се вграждат в таблото, давайки на водачите свободата да правят каквото си искат и да станат пътник в автономна кола. Теоретично това може да създаде страхотен контрол на състезателна симулация, при който водачът е неподвижен и не се влияе от G-силите в реалния свят при завиване, подаване на газ и спиране.

Stellantis наскоро обяви, че всички негови автомобили от следващо поколение ще бъдат оборудвани със STLA AutoDrive, STLA Brain и STLA (Smart) Cockpit. Autodrive е версията на Stellantis на Autopilot на Tesla или Ford BlueCruise или GM Super Cruise.

Ив Бонефонт, главен софтуерен директор на Stellantis, описва, че основата на всяко самоуправляващо се превозно средство е централизиран процесор, който има достъп до всички сензори и изпълнителни механизми, възможности за безжично свързване и възможност за контрол на целия софтуер във всички марки Stellantis равномерно. Нещо, което софтуерният пакет STLA ще има.

Нова система за безопасност в колите ще предотврати този вид инциденти на пътя СНИМКА

Интересно ще е да изчакаме да видим дали и как тази технология ще бъде внедрена занапред. Подаването на патентна заявка не означава, че този тип контрол ще бъде въведен скоро или може би някога.

Но това означава, че Stellantis има способността да го направи, ако желае, и автомобилната група ще притежава правата върху проектираната технология, изложена в патента. Историята обаче ни казва, че подаването на патент обикновено е пътят, по който се върви напред в автомобилната индустрия. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Омг
преди 4 месеца

По-голяма тъпотия не бях чувал, и като дръпнеш назад вола на спреш рязко и инерционната сила те натисне напред и натиснеш пак газта ще се размажеш вместо да спреш.

Откажи