В някои градове в Германия вече са забранени старите дизелови автомобили. Този пример скоро ще бъде последван от други германски градове. Подобрила ли се е екологията? Първите резултати показват, че има промени към по-добро, но засега те са малки.
На 31 май 2018 г. на участъка от пътя между двете главни улици на Хамбург (Макс-Брауер-Аллее и Штреземаннштрасе) движението на стари дизелови автомобили беше забранено. Оттогава, според данните на WELT, нивото на азотен оксид на Штреземанштрасе е намаляло от 48 на 45 микрограма на кубичен метър въздух. Но за Макс-Брауер-Аллее екологичната ситуация все още не се е подобрила.
Функционер от партията ХДС - Стефан Хам, смята, че това показва, че забраната за дизеловите автомобили не допринася много за околната среда, но за сметка на това страдат шофьорите. Въпреки това, еколозите смятат, че за начало - това е добър резултат. Особено, ако се вземе предвид времето в Хамбург през лятото на 2018 г., което допринесе за замърсяването на въздуха.
В Германия решиха да дават добри пари на собствениците на стари дизели, за да си купят нови коли
От 1 януари 2019 г. в Щутгарт са забранени дизеловите автомобили по стандарт Euro-4 и надолу. Освен това, забраната се отнася за цялата екологична зона на града. Трябва да се отбележи, че в Щутгарт засега се отнасят лоялно към нарушителите на екологичния "режим". Ето защо е невъзможно да се каже колко шофьори спазват забраната за старите дизелови автомобили.
AutoBild назова най-добрите употребявани автомобили с цена до 10 000 евро (СНИМКИ)
През 2018 г. по натоварените пътища на Северен Рейн-Вестфалия нивото на азотния оксид във въздуха леко е намалял. Но на някои пътища количеството вредни вещества във въздуха се е увеличило. Това следва от първите данни за автоматично измерване на въздуха, въведени по пътищата. В 36 пункта измереното ниво на азотния оксид е намаляло средно с 6 микрограма NO2 на кубичен метър, а в 13 пункта се е увеличило с 1-2 микрограма. /auto.blitz.bg