При отворени врати на трамваите на спирка автомобилите ще бъдат задължени да спрат и ще могат да потеглят едва след като вратите се затворят. Това предложение за промяна в Закона за движение по пътищата бе подкрепено от депутати от ресорната комисия в НС, пише Монитор.
Зам.-председателят на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента Станислав Иванов се съгласи, че формулировката в закона за този казус трябва да предвижда в подобни случаи категорично указание водачите на автомобилите да спрат, а не както е сега е записано „ако е необходимо“. „Ще пледирам за тази промяна“, уточни депутатът от ГЕРБ.
Преди и след 10 години: Как се измениха популярните модели автомобили от 2009 г. до сега (СНИМКИ)
„Има резон да се задължат водачите на автомобилите в такива случаи да спрат, особено при отворени врати на трамваите, при положение, че не се знае кой още ще се качва или слиза. Там има рискови ситуации и логично е да се приложи такава забрана за движение като превенция за сигурност“, каза председателят на същата парламентарна комисия Халил Летифов.
Какви са особеностите на зимното паркиране
Според червения депутат Димитър Данчев, всички нови предлагани мерки трябва предварително да бъдат подложени на професионален анализ. „Трябва да се направи оценка дали подобна мярка би имала дисциплиниращ ефект, ще подобри сигурността и ще заостри вниманието на водача. Всяка мярка, получила положителна оценка от специалистите би следвало да се приеме и не виждам причина да не бъде включена в новия закон“, обясни народният избраник.
В чл. 65 на сегашния вариант на закон, в спирането не е задължително, а е използвана формулировката: „При движение в пътна лента покрай спиращо, спряло или потеглящо пътно превозно средство от означена с пътен знак трамвайна, тролейбусна или автобусна спирка водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен своевременно да намали скоростта, за да може в случай на необходимост да спре“. Промените в Закона за движение по пътищата бе качен за обществено обсъждане, чиито краен срок е днес.
Експертът по пътна безопасност Алекси Кесяков предложи на спирките да има и хоризонталната маркировка, защото тя е по-видима за водачите. Според него черта напряко върху платното с надпис „Спирка” може да е крачка към решаването на проблема.
Промените в Закона за движение по пътищата ще намалят рисковете по спирките на градския транспорт и случаите, когато между слизащите и качващите се на трамвая хора се движат коли./auto.blitz.bg