BMW и BASF обединиха усилията си, за да произвеждат екологично чисти бои от канализационни води. Всичко, което отива във канала, ще трябва да стане основа за боя. След преработка, естествено.
Тоест, BMW и BASF искат да намерят в канализацията замяна на компонентите, базирани на петролна основа. Това ще е суровина от органични отпадъци, включително и биоотпадъци. Техни източници ще бъдат пречиствателните станции.
От компанията твърдят, че този подход не само ще намали потреблението на петрол, но и ще доведе до намаляването на изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата - с 40%.
Технологията ще бъде приложена в заводите на BMW в Лайпциг (Германия) и Рослин (Южна Африка).
"Намалявайки употребата на изкопаемите суровини ние можем да запазим природните ресурси и едновременно да намалим емисиите на CO2", казва директор по покупките на BMW Йоахим Пост.
Изискванията към автобоите стават все по-сурови от екологична гледна точка. Това доведе до това, че лаковото покритие на новите коли често започва да се бели преждевременно, както и да се появяват микропукнатини, през които излиза ръжда.
Инициативата на BMW и BASF изглежда обаче малко съмнително и едва ли ще доведе до подобряване качеството на боите. В последно време идеята за дълговечност далеч не е първостепенната задача на производителите на автомобили.