Hyundai представи дългоочаквания триредов електрически кросоувър - Ioniq 9. Новият продукт е аналог на Kia EV9 и ще се конкурира с Tesla Model X и BMW iX на пазара.
Външно Ioniq 9 повтаря концепта SEVEN, представена преди няколко години. Той има атлетична каросерия, леко наклонен покрив, дебели D-колони, параметрична пикселна оптика и квадратни арки на калниците.
Кросоувърът има вградени дръжки на вратите и 19-цолови джанти с многоспицов дизайн (20- и 21-цолови джанти се предлагат срещу допълнително заплащане). Коефициентът на съпротивление на Hyundai е 0,259. Налични са 16 цвята за каросерията.
Това е първият Hyundai, който се отказва от антената на покрива и вместо това използва предното стъкло за GPS и спътниково радио, приборното табло за свързани автомобилни услуги и стъклото на задната врата за FM/AM радио. Салонът на кросоувъра е доста просторен и оборудван в съответствие с най-новите тенденции в този пазарен сегмент.
Има голям извит екран, който съчетава 12-инчов цифров приборен панел и 12-инчов дисплей на информационно-развлекателната система. Ioniq 9 разполага с аудио система Bose с осем високоговорителя, USB-C портове и система за фоново осветление.
Показаха новия Kia Sportage, стана ясно какви са промените в колата СНИМКИ
Предлага се широка гама от системи за подпомагане на водача и асистенти за безопасност. Те включват асистент за избягване на челен сблъсък 2, асистент за поддържане на лентата, асистент за избягване на сблъсък в мъртва точка, предупреждение за безопасно излизане, асистент за избягване на сблъсък отзад и асистент за дълги светлини. Кросоувърът е оборудван и с 10 въздушни възглавници.
Салонът се отличава с екологично чисти материали, включително рециклиран PET плат и екологично обработена кожа. Ioniq 9 ще се предлага в конфигурации с шест и седем места. Седалките на втория ред имат функция за завъртане като EV9.Има три варианта на новия автомобил: Long Range RWD, Long Range AWD и Performance.
В допълнение към външните разлики има и технически. Така версията Long Range е оборудвана с един електрически мотор на задната ос, който има 214 к.с. мощност и 350 Nm въртящ момент. Пробегът на кросоувъра от 620 км се осигурява от 110,3 кВтч батерия.
Вариантът Long Range AWD получава допълнителен мотор на предната ос, който добавя 94 к.с. и 255 Nm. На върха на гамата е Ioniq 9 Performance, задвижван от чифт електрически двигатели с мощност от 214 к.с.
Този модел може да достигне до "стотица" за 5,2 секунди, докато на Long Range AWD отнема 6,7 секунди, а на Long Range RWD отнема 9,4 секунди. Максимална скорост – 200 км/ч.
Ето какво представляват обновените Volkswagen Golf GTI и Golf R СНИМКИ
Hyundai Ioniq 9 ще бъде пуснат на корейския и американския пазар през първата половина на 2025 г. и ще се появи на европейския и други пазари в края на годината. Спецификациите и цените ще бъдат обявени по-късно.